جمعه ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماز جمعه ۲۰ اسفند در تهران به امامت آیت‌الله امامی کاشانی اقامه شد.

امامی کاشانی آیت‌الله

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله امامی کاشانی خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به جامعه متمدن اسلامی اظهار داشت: جامعه متمدن اسلامی در پی عدالت، امنیت و رسیدگی به امور مردم است.

وی افزود: جامعه اسلامی ۱۴ الگو دارد که اولین آن حضرت رسول(ص) و آخرین آن حضرت مهدی است. این ۱۴ نفر مورد احترام تمامی امت اسلامی هستند. حالا بماند که برخی حاکمان با صهیونیست‌ها و دشمنان هستند. آنها آدم نیستند؛ ما داریم آدم‌ها را حساب می‌کنیم.

امامی کاشانی ادامه داد: فرهنگ ما بزرگ است. این فرهنگ همانی است که یمن را در برابر جنایات آل سعود و عراق را در برابر داعش پابرجا کرده است.

وی در ادامه اظهارات خود با اشاره به وظیفه مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: مجلس خبرگان رهبری، ولی‌فقیه را کشف می‌کند. این کشف کردن نه در حد فقاهت یا عدالت، بلکه در حد تدبیر، برنامه‌ریزی، دنیاشناسی، دشمن‌شناسی و مردم‌شناسی است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: ولی‌فقیه، فرهنگ اصیل اسلام را در برابر هجمات دشمنان احیاء می‌کند و نمی‌پذیرد که مردم هجوم دشمن را قبول کنند یا انفعال داشته باشند.

امامی کاشانی با بیان اینکه ما قدرت دینی و فرهنگی داریم، تصریح کرد: ما جوانانی داریم که یک نفر از آنها در دنیا برای ایثار پیدا نمی‌شود. رشد علمی و تمامی عظمت‌هایی که پس از پیروزی انقلاب رخ داده، در سایه ولایت‌فقیه، اسلام و شریعت بوده است.

وی با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری پیرامون مشکلات مردم گفت: مقام معظم رهبری درباره مشکلات مردم، فرهنگ جامعه و اشتغال جوانان دغدغه دارند. ایشان در دیدار با اعضای مجلس خبرگان بر عینیت داشتن برنامه‌ها پیرامون اقتصاد مقاومتی تأکید کردند و اینکه به برنامه‌های طویل‌المدت قناعت نشود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: فردی باید رهبری را به عهده بگیرد که لیاقت داشته باشد و شورای نگهبان پاسدار همین حقیقت است.

کد خبر 364531

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha