همشهری آنلاین: مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س)، برنامه‌های تحویل سال نو در حرم امام(ره) را اعلام کرد.

حرم امام خمینی (ره)

به گزارش ايسنا، اكبر توكلي در اين باره گفت: برنامه‌های ویژه تحویل سال نو در حرم مطهر امام خمینی (ره) و قبور منور شهدا و پذیرایی از مدعوین به همراه برپایی ایستگاه‌های فرهنگی صلواتی انجام خواهد شد. همچنین مراسم ویژه‌ای به مناسبت سالگرد ارتحال حاج سید احمد خمینی و همسر مکرمه امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

توکلی با بيان اينكه برای ایام پایانی سال جاری برنامه‌های ویژه‌ای از جمله برگزاری همایش تجلیل از هنرمندان خاموش و عطرافشانی و غبارروبی مزار هنرمندان آرمیده در سازمان بهشت زهرا(س) در نظر گرفته شده است، در تشریح اقدامات این سازمان برای ایام پایانی سال به تمهیدات ویژه ترافیکی این ایام با هماهنگی پلیس راهور به ویژه در قطعات شهدا اشاره کرد و افزود: عطرافشانی و غبارروبی مزار شهیدان گمنام و نصب کارت تبریک و پرچم نو با هدف ترویج و بزرگداشت یاد و نام شهدا تا 28 اسفند ماه انجام خواهد شد.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) افزود: پخش برنامه‌های مختلف رادیو و تلویزیونی به صورت زنده و تولیدی از شبکه‌های مختلف داخلی و خارجی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در هفته پایانی سال با هدف ترویج و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا انجام خواهد شد. همچنین اهدای گل و گلدان و گلاب به زائران قبور مطهر شهدا در لحظه تحویل سال جدید و تهیه 50 هزار نسخه بروشور راهنمای قطعات حاوی پیام‌های ترافیکی با هماهنگی پلیس راهور انجام شده است.

وی ادامه داد: 1500 نیروی پلیس راهور در محدوده بهشت زهرا (س) و حرم امام(ره) و قطعات عمومی جهت راهنمایی و کمک به ترافیک روان در روزهای پایانی استقرار پیدا خواهند کرد و ورودی‌ها و خروجی‌های ضروری در سازمان در هر دو بخش جدید و حرم مطهر پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) نصب و استقرار راه‌بند و موانع فیزیکی مورد نیاز در طرح ویژه ترافیکی و همکاری با پلیس راهور در اجرای دستورالعمل‌های ترافیکی ویژه ایام پایان سال را از دیگر اقدامات سازمان بهشت زهرا(س) خواند و افزود: تبلیغات محیطی و اطلاع‌رسانی ویژه ایام پایانی سال آغاز شده است. این اطلاع‌رسانی‌ها شامل اطلاع‌رسانی از تمهیدات ویژه ستاد خواهد بود که از طریق رسانه‌های ارتباط جمعی نیز اعلام خواهد شد.

وی از ایجاد میدان میوه و تره‌بار جهت رفاه حال شهروندان در بهشت زهرا(س) در ایام پایانی سال خبر داد و افزود: نصب 100 تابلوی اطلاع‌رسانی با هماهنگی پلیس راهور جهت تسهیل ترافیکی در عبور و مرور انجام شده است.

وی افزود: برای رفاه حال شهروندان 10 دستگاه مینی‌بوس و ون رایگان از محل مترو تا قطعات شهدا تعبیه شده است و هشت ایستگاه صلواتی در قطعات شهدا با هدف پذیرایی رایگان از زائران احداث شده است.

توکلی به نصب المان‌های حجمی در سازمان بهشت زهرا(س) و حرم مطهر امام(ره) و همچنین برگزاری دعای کمیل در حرم امام (ره) به مناسبت ایام فاطمیه اشاره کرد و ادامه داد: برگزاری مراسم مذهبی همانند محفل انس با قرآن در حرم نیز به مناسبت ایام فاطمیه در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به فعالیت هر ساله شهرداری تهران در برگزاری تورهای تهرانگردی به برگزاری نمایشگاه گردشگری نوروزی عطر یاس اشاره کرد و افزود: به اهتراز درآوردن بالون‌های راهنما در قطعات مهم و میادین اصلی و درهای ورودی برای اولین بار با هدف سهولت در دسترسی‌ها در این ایام انجام خواهد شد.

کد خبر 364485

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha