همشهری آنلاین: وزیر راه و شهرسازی از آماده‌باش ۱۲ هزار راهدار در جاده‌های سراسر کشور در زمان اجرای طرح نوروزی خبر داد و گفت: این افراد در آماده‌باش کامل هستند تا نسبت به ارائه خدمات به مسافران نوروزی اقدام کنند.

به گزارش ایسنا، عباس آخوندی با تاکید بر ضرورت هوشمندسازی کنترل تخلفات در جاده‌ها، گفت: باید با اطلاع‌رسانی به مردم به آنان بگوییم که کنترل‌های هوشمند جاده‌ای افزایش پیدا کرده است و همین موضوع در کاهش تخلفات موثر است.

وزیر راه و شهرسازي در دومین روز از همایش سراسری روسای پلیس راهور که در مقر مرکزی ناجا برگزار شد، گفت: متاسفانه در کشور ما تخلف از قانون از منظر اجتماعی چندان مذموم نیست. لذا اعمال قانون در چنین بستری سخت‌تر از سایر کشورها است. به عنوان مثال، وقتی پلیس به دلیل عدم ایمنی، مسیری را مسدود می‌کند، فشار رانندگان به پلیس بسیار زیاد است که چرا مسیر را مسدود کرده است؟

وی با اشاره به این‌که ۲۵ میلیون گواهینامه فعال در کشور وجود دارد و حدود ۳۰ میلیون انواع وسایل نقلیه و این پیچیدگی کار پلیس را نشان می‌دهد، ادامه داد: هوشمندسازی از نظر ما مهم است و تلاش داریم تا راهکارهای اعمال قانون مدرن را افزایش دهیم، بدون هوشمند کردن جاده‌ها و استفاده از تجهیرات مدرن نمی‌توان ۳۰ میلیون وسیله نقليه را کنترل کرد.

آخوندی گفت: ۷۵ درصد از کل حمل‌ونقل کشور در ٣٤ هزار کیلومتر شریان اصلی رخ می‌دهد و هوشمندسازی در این معابر انجام می‌شود. یکپارچه‌سازی مدیریت درون‌شهری و برون‌شهری و توسعه پاسگاه‌های مدرن راه و راهداری از برنامه‌های آتی مشترک این وزارتخانه و پلیس است و در آینده نیز قرار است تبلت‌هایی در اختیار ماموران پلیس قرار بگیرد تا ترسیم کروکی و تماس با نیروهای امدادی توسط این دستگاه‌ها انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم نوروز ایمنی داشته باشیم و مطمئن هستم با توجه به اقدامات انجام شده قطعا تلفات کاهش خواهد یافت. البته باید با اطلاع‌رسانی به مردم به آنان بگوییم که کنترل‌های هوشمند جاده‌ای افزایش پیدا کرده است و همین موضوع در کاهش تخلفات موثر است.

کد خبر 364332

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha