دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳
۰ نفر

زمزمه‌هایی که به‌ویژه پس از پایان جشنواره فیلم فجر درباره آغاز شمارش معکوس برای کناره‌گیری (یا کنار گذاشتن) رئیس سازمان سینمایی به گوش می‌رسید، شاید به‌زودی به خبر تبدیل شود و حجت‌الله ایوبی پس از کمتر از ۵‌ ماه به رئیس پیشین خود و وزیر مستعفی بپیوندد.

حجت‌الله ایوبی ر

به گزارش همشهري، برگزاري يكي از پرحاشيه‌ترين و جنجالي‌ترين دوره‌هاي جشنواره فيلم فجر در 35سال گذشته هر چند با ابراز رضايت و حمايت تام و تمام وزير ارشاد همراه شد اما به‌نظر مي‌رسيد سيدرضا صالحي‌اميري منتظر پايان دوره كارآموزي محمدمهدي حيدريان بود؛ چهره‌اي آشنا كه با حضور وزير ارشاد جديد در ساختمان بهارستان به سمت مشاور عالي وي منصوب شد و خبرهاي در گوشي از نقش‌آفريني او در رويدادهاي وزارتخانه و سازمان سينمايي فراتر از شرح وظايف يك مشاور ارشد حكايت داشت.

پس از آنكه خبرگزاري مهر خبر استعفاي ايوبي از رياست سازمان سينمايي و موافقت وزير ارشاد را روي خروجي فرستاد، تكاپو براي راستي‌آزمايي خبر آغاز شد. در اين موارد نخستين اقدام تلاش براي تكذيب از سوي رسانه‌هاي رقيب است كه در كمتر از 20دقيقه با موفقيت انجام شد. هر چند نوع تكذيب گرفتن نشان مي‌داد ايوبي صرفا در محل كار خود حضور دارد تا حضور داشته باشد و بيرون رفتن از اتاق رياست به چند ساعت زمان نياز دارد!

ايوبي كه قرار بود ظهر از پرديس سينمايي تماشا بازديد و نگارخانه اين مجموعه را با حضور خبرنگاران افتتاح كند، ترجيح داد به بهانه ماندن در ترافيك سنگين قيد حضور در برنامه پيش‌بيني‌شده و مواجهه احتمالي با اهالي رسانه را بزند. در اطلاعيه‌اي هم كه در واكنش به خبرهاي ضد‌و نقيض از سوي روابط عمومي سازمان سينمايي صادر شد، تلاش شده بود بحث استعفا كمرنگ شود تا اگر جابه‌جايي مديريتي در سازمان اتفاق مي‌افتد، نگاه‌ها به سمت عزل و بركناري برود.

گفته مي‌شود مجموعه‌اي از عوامل در ماه‌هاي اخير وزير ارشاد را براي تغيير مديريت در سازمان سينمايي به جمع‌بندي رسانده است؛ اتفاقي كه حتي اگر با تكذيب استعفاي ايوبي چند روز به تأخير بيفتد، در نهايت عملي مي‌شود. شيوه برگزاري جشنواره فيلم فجر، كيفيت و مضمون برخي فيلم‌ها، درز كردن خبرهاي هيأت‌هاي انتخاب و داوري به بيرون و البته نوع تعامل رئيس سازمان سينمايي با مجلس به‌ويژه كميسيون فرهنگي چندان به مذاق صالحي‌اميري خوش نيامده است.

ايوبي كه پس از حدود 3سال و نيم رياست بر سازمان سينمايي شايد شكوفه زدن درخت‌هاي ساختمان قديمي ميدان بهارستان را نبيند، شامگاه يكشنبه‌احتمالا در آخرين ماموريت سازماني خود به خانه سينما رفت تا در جايگاه رئيس سازمان سينمايي بر روند انتخابات هيأت مديره خانه سينما نظارت كند. خروجي اين انتخابات هم‌چنان بود كه چهره‌هاي همسو با ايوبي را به حاشيه راند و يك هيأت مديره با چهره‌هاي تازه و مستقل از درون آن بيرون آمد.

  • چهاردهمين هيأت مديره خانه سينما

با برگزاري مجمع عمومي خانه‌ سينما، چهاردهمين هيأت مديره‌ اين تشكل صنفي براي 2سال آينده انتخاب شد و حالا در ميان برگزيدگان، كامران ملكي با 5دوره و فاطمه معتمدآريا و مرتضي رزاق‌كريمي هر كدام با 3دوره جزو باسابقه‌ترين‌هاي هيأت مديره هستند.

در اين انتخابات معتمدآريا بيشترين رأي را آورد و بعد از او به‌ترتيب ملكي، رزاق‌كريمي، ابراهيم حقيقي، سيدعلي قائم‌مقامي، همايون اسعديان و روانبخش صادقي به نمايندگي از صنوف سينمايي در فهرست اعضاي اصلي هيأت مديره چهاردهم خانه سينما قرار گرفتند.

سعيد عقيقي و ايمان كرميان اعضاي علي‌البدل هيأت مديره هستند، شاپور پورامين بازرس اصلي است و سهيل رحيمي هم بازرس علي‌البدل خواهد بود. در دوره سيزدهم هيأت مديره خانه سينما ابراهيم مختاري، محمدرضا موئيني، آتيلا پسياني، كامران ملكي، بهمن اردلان، شادمهر راستين و سيدمهدي خادم‌حقيقت حضور داشتند و منوچهر شاهسواري مديرعامل بود.

کد خبر 364208

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha