همشهری آنلاین: رییس جدید سازمان سینمایی تاکید کرد که "در این سازمان هر کس متناسب با برنامه‌ها، در هرجایی که بهتر باشد، همکاری و حضور خواهد داشت.

سینما

به گزارش ايسنا؛ محمدمهدی حیدریان که روز گذشته (17 اسفندماه) حکم ریاست سازمان سینمایی را از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گرفت، درباره اینکه آیا معاونان و مدیران این سازمان را تغییر خواهد داد و همچنین درباره وضعیت ادامه کار برخی مدیران و همچنین اقدامات دوران مدیریت حجت‌الله ایوبی از جمله گروه سینمایی «هنر و تجربه» و جشنواره‌ی جهانی فجر به برخی سوالات پاسخ داد.

تغییر یک امر مستقلی از برنامه نیست

او ابتدا درباره تغییر احتمالی مدیران سازمان سینمایی به ایسنا گفت: تغییر یک امر مستقلی از برنامه نیست. ما باید برنامه‌هایمان را اعلام کنیم تا متناسب با آن‌ها هر کس در هر جایی که بیشتر تناسب دارد، حضور داشته باشد.

رییس سازمان سینمایی خاطرنشان کرد: این سیاست گردشی که داریم، سیاستی جدی و فراگیر است؛ لذا هر جا متناسب با برنامه، گردش نیاز باشد، این کار را خواهیم کرد.


سرنوشت گروه «هنر و تجربه» در دوران حیدریان

 حیدریان درباره‌ی سرنوشت گروه «هنر و تجربه» ادامه داد: نکته بعدی درباره گروه «هنر و تجربه» این است که این، یک اتفاق میمون و یک راهکار مناسب برای پرداختن به این نوع از فیلم‌ها (فیلم‌های هنر و تجربه) است که سنگ‌های خام را می‌تراشند و گردبند سینما را با آن تزیین می‌کنند پس حضورشان حتما لازم است.

او خاطرنشان کرد: در صورت نیاز به اصلاح روش، باید حتما با حضور خودشان بنشینیم و اگر اصلاحی نیاز داشت آن‌ها را صورت دهیم. به هر حال منافع سینما و فرهنگ و منافع دست‌اندرکاران مجموعه مسئله‌ای است که ان‌شاءالله باید همه با هم تامین شوند بنابراین هرگونه تغییری مستلزم این است که این منافع تامین شود.

از جشنواره جهانی فجر حمایت می‌کنیم

رییس سازمان سینمایی همچنین درباره جشنواره جهانی فجر هم بیان کرد: این یکی از بهترین اتفاقاتی است که در دوران گذشته رخ داده است. آقای میرکریمی یکی از بهترین دوستان ما و کارگردان‌های خوش ذوق و هنرمند سینماست و براساس گزارشی هم که در جلسه اخیر (چند روز قبل با حضور وزیر فرهنگ) ارائه شد، این ویژگی را اضافه می‌کنم که ایشان یکی از بهترین مدیران هم هستند.

حیدریان گفت: فکر می‌کنم جشنواره جهانی به سرعت بتواند یک جایگاه خوب ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی پیدا کند، پس ان‌شاءالله حتما از آن حمایت می‌کنیم.

ریس سازمان سینمایی در ادامه در پاسخ به اینکه اکنون که پس از گذشت بیش از یک دهه به سینما برگشته، با توجه به تجربیاتی که دارد چه اولویت‌هایی را در سازمان سینمایی درنظر می‌گیرد؟ به ایسنا اظهار کرد: من اصلا از سینما بیرون نرفته‌ام یعنی الان 35 سال و دو روز است که در سینما مشغول به کار هستم. در دهه گذشته هم حضور داشتم و حتی در پروژه بزرگ «محمد رسول الله (ص)» هم با همین دوستان سینما، کار می‌کردم و در جریان تمام اتفاقات بوده‌ام.

حیدریان گفت: اینکه دیروز صبح حکم گرفتم؛ ظهر جلسه شورای مدیران را برگزار کردم و بعدازظهر دو مصوبه شورای مدیران را اعلام کردیم، حکایت از این دارد که اصلا فاصله‌ای از سینما نگرفته‌ام و مهم‌ترین اولویت هم این است که یک برنامه منسجم پنج ساله را در فاصله کوتاه ابتدای سال اعلام کنیم که حتما ستون اصلی این برنامه دست‌اندرکاران هستند. ضمن اینکه ایجاد ظرفیت برای آن‌ها و نیز تفویض مسئولیت به خودشان در برنامه است و بعد هم حمایت و نظارت بر عهده ما خواهد بود.

کد خبر 364443

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha