همشهری آنلاین: چین این هفته چهار مورد دیگر مرگ ناشی از عفونت با ویروس H۷N۹ آنفلوآنزای پرندگان را گزارش کرد.

bird flu

به گزارش رویترز با اعلام این موارد جدید مرگ در روز پنجشنبه ۲ مارس (۱۲ اسفند) شمار کلی مرگ‌های ناشی از ویروس H7N9 در این زمستان در در چین به دست کم ۱۱۲ مورد می‌رسد.

ویروس H7N9 که تا به حال فقط از طریق تماس مستقیم با پرندگان به انسان‌ها منتقل شده است، باعث میزان‌های بالای مرگ‌ومیر در انسان‌های مبتلا در حد ۴۰ درصد می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت رور چهارشنبه اعلام کرد که خطر انتقال مداوم انسان به انسان ویروس H7N9 آنفلوآنزای پرندگان پایین است، اما افزایش موارد عفونت انسانی با این ویروس نگران‌کننده است و نیاز به پایش مداوم انتشار این ویروس وجود دارد.

بر اساس گزارش این سازمان، در طول فصل زمستان امسال ۴۶۰ مورد عفونت انسانی H7N9 که در آزمایشگاه تأیید شده است، در چین رخ داده است.

داده‌های کمیسیون ملی بهداشت و تنظیم خانواده چین نشان می‌دهد که در طول این هفته ۲۲ مورد جدید عفونت انسانی با ویروس H7N9 رخ داده است.

ویروس‌های آنفلوانزا به‌طور مرتب دست‌خوش جهش می‌شوند و این خطر وجود دارد که یک ویروس آنفلوآنزای پرندگان طوری جهش پیدا کند که توانایی انتقال آسان انسان به انسان را پیدا کند و باعث همه‌گیری جهانی شود.

کد خبر 363766

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha