پنجشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: پکن در تازه‌‌ترین واکنش نسبت به اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر دزدیده شدن فرصت‌های شغلی در این کشور توسط چین، این سخنان را رد کرد و آن را کذب محض دانست.

به گزارش ایرنا، ‌ترامپ در سخنرانی اخیر خود در کنگره اعلام کرد که دستکم ۶۰ هزار کارخانه به دلیل تجارت نامطلوبی که چین با آمریکا دارد، تعطیل شده و صدها تن از کارگران آن بیکار شده اند.

وی پیشتر نیز در توئیتی از چین به عنوان دزد فرصت های شغلی آمریکا یاد کرده و گفته بود که این کشور را برای رسیدن به تجارت عادلانه تحت فشار قرار خواهد داد.

این اظهارات در شرایطی مطرح می شود که یانگ جیه چی عضو ارشد شورای دولتی چین چهارشنبه11 اسفند در آمریکا با شماری از مقام های دولت این کشور در باره رفع اختلافات و دیدار احتمالی ترامپ و شی جین پینگ رئیسان جمهوری دو کشور در ماه های آینده گفت وگو کرد.

گنگ شوانگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین براساس گزارش روز سه شنبه 10 اسفند تارنمای وزارت امور خارجه این کشور به سخنان ترامپ واکنش نشان داد و آن را رد کرد.

وی گفت که ورود چین به سازمان تجارت جهانی به آمریکا منفعت زیادی رسانده و در رشد اقتصادی دنیا نیز تاثیرگذار بوده است و بیان این مطالب با واقعیت های موجود منطبق نیست.

ترامپ می گوید که پیوستن چین به سازمان تجارت جهانی باعث از دست رفتن ۶۰ هزار کارخانه در آمریکا شده است.

سخنگوی چین که سعی داشت اظهارات ترامپ را کمرنگ جلوه دهد، گفت که ما می خواهیم با آمریکا برای پیشبرد روابط و بهبود مناسبات همکاری داشته باشیم.

وی افزود که کشورش در زمینه اقتصادی روابطی با آمریکا دارد که بر اساس منافع متقابل است و هر دو کشور می‌توانند برای بهبود این مناسبات همکاری نزدیکی داشته باشند.

این در شرایطی است که کشورهای اروپایی و آمریکا هم می گویند چین بازار خود را به روی شرکت های خارجی بخصوص در بخش های فناوری اطلاع رسانی و امور مالی محدود کرده است.

پکن هم این کشورها را متهم می کند که در مسیر حمایت گرایی‌های تجاری یکجانبه قرار دارند و با تعرفه‌های سنگین بر روی کالاهای چینی هزینه های این کشور را افزایش داده‌اند.

کد خبر 363714

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha