چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۷
۰ نفر

۶۵ روز پس از بردن جایزه اول و ۳۰سکه بهار آزادی در اختتامیه نهمین جایزه ادبی جلال‌آل‌احمد، تازه‌ترین رمان محمدرضا بایرامی در جایزه کتاب سال شهید حبیب غنی‌پور هم اثر برگزیده بخش رمان شد.

فیلم لم یزرع

به گزارش همشهري، مراسم پاياني و معرفي برگزيدگان شانزدهمين جشنواره و جايزه ادبي شهيد حبيب غني‌پور، شامگاه دوشنبه پس از نماز مغرب و عشا، در مسجد جوادالائمه(س) 30متري جي تهران برگزار شد و «لم‌يزرع» بايرامي در بخش انقلاب و دفاع‌مقدس جايزه برتر را از آن خود كرد. در اين بخش «برج قحطي» هادي حكيميان شايسته تقدير شناخته شد. سال گذشته «خنده‌زار» محمد محمودي نورآبادي، كتاب سال انقلاب و دفاع‌مقدس شده بود.

در بخش رمان آزاد «بركت» ابراهيم اكبري‌ديزگاه شايسته تقدير و رمان «كافه خيابان گوته» حميدرضا شاه‌آبادي كتاب سال معرفي شدند و در بخش رمان نوجوان، جايزه شايسته تقدير به «گربه گور به قيرشده» عليرضا متولي رسيد و «غريبه و دريا» جمال‌الدين اكرمي جايزه كتاب سال را به‌خود اختصاص داد. در بخش كتاب كودك هم «ل- بازيگوش» محمدرضا شمس اثر شايسته تقدير لقب گرفت و رمان برتر معرفي نشد. در دوره گذشته «پنجشنبه فيروزه‌اي» سارا عرفاني جايزه كتاب سال بخش رمان آزاد را از آن خود كرده بود.

تقدير از هادي علي‌اكبري، بنيانگذار كتابخانه و حاج‌حسين معيني، پيشكسوت و عضو هيأت امناي مسجد جوادالائمه(ع) از ديگر بخش‌هاي آئين پاياني جشنواره شهيد حبيب غني‌پور بود كه همزمان با سي‌امين سالگرد شهادت اين شهيد بزرگوار با حضور جمعي گسترده از اهالي محله 30متري جي و اهل قلم برپا شد و بنياد ادبيات داستاني هم با جوايز 10و 20ميليون ريالي از برگزيدگان تقدير كرد. جايزه غني‌پور نخستين و تنها جايزه ادبي است كه اختتاميه آن در مسجد برگزار مي‌شود.

کد خبر 363614

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha