سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷
۰ نفر

انتظار برای شنیدن صدای صوت و کف از مرکز همایش‌های برج میلاد در سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر چندان طولانی نشد و یکی از فیلم‌های حاضر در بخش چشم‌انداز سینمای ایران این رکورد را به نام خود ثبت کرد.

سینما

به گزارش همشهري، «دعوتنامه» مهرداد فريد كه با مضموني ديني و در شهر مقدس مشهد ساخته شده، چهارمين فيلم روز دوم بود كه براي اهالي رسانه و منتقدان به نمايش درآمد و با خنده‌دار شدن صحنه‌هاي احساسي، لحظاتي خوش را براي بسياري از حاضران در برج ميلاد فراهم كرد. اين در حالي است كه خود فيلمساز در نشست نقد و بررسي پس از نمايش، از هشدارهاي دوستانش براي ورود به عرصه سينماي ديني خبر داد و بهزاد فراهاني هم كه دخترش شقايق يكي از نقش‌هاي اصلي «دعوتنامه» را بازي كرده، با حضور در ميان حاضران در سالن نشست نقد و بررسي، ادعا كرد فيلم در اكران عمومي پرفروش مي‌شود!

نمايش مستند «انحصار ورثه»محمدعلي شعباني كه درباره سيدشهيدان اهل قلم سيدمرتضي آويني ساخته شده، با استقبال خوب حاضران در برج ميلاد مواجه شد و نشان داد مستندها هم مي‌توانند در جشنواره فجر پرتماشاگر و بحث‌انگيز باشند. در عوض ساختار دوپاره «چراغ‌هاي ناتمام» مصطفي سلطاني چندان به دل تماشاگران ننشست؛ هر چند باعث شد مجيد صالحي براي نخستين‌بار با يك فيلم دفاع‌مقدسي به جشنواره بيايد و از اين حضور اظهار خوشحالي كند. شايد چراغ‌هاي ناتمام براي موفقيت در اكران عمومي نياز به يك بازبيني در تدوين داشته باشد.

«شماره 17سهيلا» كه با اين نام غيرمتعارف و موضوع جسورانه در قالب يك فيلم اول به جشنواره امسال آمده، از تماشاگران و منتقدان نمره قبولي گرفته است. ساختار حساب‌شده، بازي‌هاي خوب و روايت يك داستان واقعي از دل جامعه زنان ايران مواردي بود كه در نشست نقد و بررسي شماره 17سهيلا به آنها اشاره شد. ضمن اينكه محمود غفاري، كارگردان فيلم هم از مشكلات تصويربرداري در فضاي مترو گلايه كرد. زهرا داوودنژاد كه همراه پدر و برادرش به نشست آمده بود، بازيگر نقش سهيلاست و پس از چند سال دوباره به سينما بازگشته است.

شايد بدون ترديد بتوان «تابستان داغ» را موفق‌ترين فيلم 2روز اول در كاخ جشنواره دانست. نخستين تجربه كارگرداني ابراهيم ايرج‌زاد بسياري از حاضران در سالن شلوغ نوبت پاياني برج ميلاد را ياد آثار اصغر فرهادي و فيلم‌هاي شبيه آن انداخت. البته برخي هم با توجه به بازي پريناز ايزديار منتظر ديدن يك «ابد و يك روز» ديگر بودند كه شايد به هدفشان رسيده باشند! تابستان داغ آنقدر به «درباره الي» شبيه بود كه ايرج‌زاد ناچار شد به شباهت فيلمنامه خود با آثار فرهادي اعتراف كند.

همزمان با آغاز دومين روز نمايش فيلم‌هاي جشنواره سي‌وپنجم در سينماهاي مردمي، نتيجه شمارش آراي روز نخست از سوي ستاد انتخاب فيلم برگزيده از نگاه تماشاگران اعلام شد. هر چند اين شيوه اعلام نتايج بدون اشاره به آمار و ارقام مي‌تواند در روزهاي آينده سوءتفاهم‌هايي در پي‌داشته باشد اما 10فيلم برگزيده از نگاه مردم تا پايان روز دوشنبه 11بهمن بدون ترتيب و اولويت عبارتند از: تابستان داغ، «انزوا»، «سد معبر»، «رهايي از بهشت»، «مادري»، «رگ خواب»، «اسرافيل»، «كوپال»، «يك روز به‌خصوص» و «اشنوگل».

  • آغاز دعواهاي منتقدان

رونمايي از كاتالوگ سي‌وپنجمين جشنواره فيلم فجر با طرحي شبيه كلاكت با حضور محمد حيدري از حاشيه‌هاي روز دوم در برج ميلاد بود. محسن مسلمان و رامين رضاييان، بازيكنان تيم فوتبال پرسپوليس با حضور در پرديس ملت به تماشاي «كارگر ساده نيازمنديم» منوچهر هادي نشستند و مورد استقبال علاقه‌مندان سينما و فوتبال قرار گرفتند. سعيد راد در برنامه «هفت» از پرويز پرستويي براي مجادله با مسعود كيميايي انتقاد كرد و 2منتقد برنامه هم حسابي پنبه «دعوتنامه» را زدند و از خجالت فيلم و فيلمساز درآمدند!

کد خبر 360630

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha