همشهری آنلاین: فرمانده سابق منطقه جنوبی ارتش رژیم صهیونیستی قبل از انتشار گزارش بازرس رژیم صهیونیستی در مورد جنگ ۵۱ روزه غزه اذعان کرد که کابینه اسراییل در این جنگ شکست سنگینی متحمل شد.

اعتراف مقام نظامی صهیونیست به شکست در جنگ ۵۱ روزه غزه

به گزارش ايرنا، مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحرونوت، 'یوم تو سامیا' تاکید کرد که اختلاف زیادی میان مقام های اسراییل (رژیم صهیونیستی) درباره تعداد تونل های مقاومت در جنگ 51 روزه وجود داشت.

سرتیپ ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی تصریح کرد که ارتش اسراییل از 4 ماه قبل از آغاز جنگ 51 روزه در تابستان سال 2014، از خطر تونل های مقاومت خبر داشت و سازمان اطلاعات و فرماندهی منطقه جنوبی ارتش این رژیم موضوع تونل ها را قبل از آغاز جنگ بررسی کرده و طرحی را نیز برای نابودی تونل ها ارائه داده بودند، (که اقدامی نشد)، اما به هر حال، ارتش اسراییل در این جنگ شکست بزرگی را متحمل شد.

سامیا خاطر نشان کرد که تناقضات زیادی در مورد اطلاعات ارتش اسراییل از تونل های مقاومت وجود داشت، به گونه ای که فرماندهی عالی ارتش (متکال) از وجود 68 الی 87 تونل در غزه سخن می گفت، اما طبق اطلاعاتی که ما در اختیار داشتیم، 31 تونل در این باریکه وجود داشت.

 

کد خبر 363583

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha