همشهری‌آنلاین: رئیس جمهور موقت کره جنوبی با تمدید مدت تحقیقات درباره فساد پارک گئون هه که مهلت آن فردا سه‌شنبه ۱۰ اسفند پایان می‌یابد، مخالفت کرد. تیم تحقیقاتی اکنون درحال تکمیل بررسی پرونده فساد گسترده رئیس‌جمهور استیضاح شده کره‌ جنوبی است.

تیم تحقیقاتی که مهلت فعالیتش روز سه شنبه به پایان می‌رسد از هوآنگ کیو آهن، نخست‌وزیر و رهبر موقت کره‌ جنوبی خواسته بود تا مدت این تحقیقات را سه روز دیگر تمدید کند اما دفتر هوآنگ امروز دوشنبه نهم اسفند اعلام کرد که این درخواست را رد کرده است چراکه این تیم پیشتر از اشخاص مهم مرتبط با رسوایی رئیس‌جمهور استیضاح شده، بازجویی کرده‌ است.

 پارک گئون هه، رئیس‌جمهور استیضاح شده کره‌ جنوبی به دلیل افشای رسوایی‌های گسترده از سمت خود معلق شده و در ماه‌های گذشته با تظاهرات گسترده خیابانی علیه خود مواجه بوده است.

تیم تحقیقاتی مسئول بررسی این رسوایی از زمان آغاز به کار چند تن از اشخاص عالی رتبه دولتی این کشور را دستگیر کرده است که از جمله آنها می‌توان به مقامات دولت سابق پارک گئون های و مدیرعامل شرکت سامسونگ اشاره کرد.

رئیس‌جمهور استیضاح شده کره‌ جنوبی که این اتهامات را رد کرده به دلیل مصونیت سیاسی که دارد از تحقیقات مستقیم در امان مانده است.

به گزارش ایسنا به نقل از  آسوشیتدپرس،سخنگوی رهبر موقت کره‌ جنوبی در یک نشست تلویزیونی گفت که تمدید این بررسی و تحقیق می‌تواند بر روند انتخابات ریاست‌جمهوری احتمالی در کشور تاثیر بگذارد.

دادگاه قانون اساسی کره‌ جنوبی قرار است در ماه مارس سال جاری میلادی درمورد تایید استیضاح پارک گئون هه یا بازگشت او به اختیارات ریاست جمهوری رای دهد.

همچنین یکی از سخنگوهای تیم تحقیقات رد درخواست این تیم را تاسف‌انگیز خواند.

هوآنگ کیو آهن که پیشتر وزیر اقتصاد پارک گئون هه بود و سپس نخست‌وزیر شد، احتمالا یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری این کشور خواهد بود.

در نظرسنجی منتشر شده امروز نیز او پس از دو سیاستمدار اپوزیسیون کره‌ جنوبی در مکان سوم قرار گرفته است.

کد خبر 363388

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha