همشهری آنلاین: عبد العزیز حکیم، رییس ائتلاف عراق یکپارچه روزشنبه 10 نوامبر گفت: امریکا بقیه اتباع ایرانی را که در عراق بازداشت هستند به زودی آزاد خواهد کرد.

عبد العزیر حکیم در گفتگوی ویژه با خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران؛ ایرنا، اظهار داشت :رایان کراکر ، سفیر امریکا در عراق ، وعده داده است، ارتش امریکا سایر ایرانی‌هایی را که در عراق زندانی هستند به زودی آزاد خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: تلاشها و گفتگوها برای آزادی بقیه دیپلماتیها و اتباع ایرانی بازداشت شده در عراق همچنان ادامه دارد.

نیروهای امریکایی جمعه 9 نوامبر، نه ایرانی از جمله دو دیپلمات را که درماه آوریل گذشته در شهر اربیل عراق بازداشت کرده بودند ، آزاد کردند . [پایان ۲۷۲ روزاسارت ۲ دیپلمات ربوده شده]

رییس ائتلاف عراق یکپارچه یادآور شد: ما مسئله آزادی همه ایرانیهای بازداشتی در عراق را پیگیری می کینم و ازهیچ کوششی در این زمینه دریغ نخواهیم کرد .

وی ابرازامیدواری کرد: سایر اتباع بازداشت شده ایرانی در عراق به زودی آزاد شوند.

عبد العزیز حکیم خاطر نشان کرد : ملت و دولت عراق بر این مسئله تاکید دارند که ایرانیهای بازداشت شده در عراق به ویژه آن‌هایی را که ارتش امریکا بازداشت کرده است باید هرچه سریعتر آزاد شوند و ما از مقامات امریکایی در عراق می‌خواهیم هرچه زودتر ایرانیها را آزاد کنند.

این مقام بلند پایه شیعه عراق مذاکرات ایران و امریکا را درباره عراق مثبت ارزیابی و تاکید کرد: این مذاکرات به معنای حمایت ایران از ملت عراق است .

وی ابراز امیدواری کرد دور بعدی این مذاکرات نسبت به دوره های پیشین با شفافیت و نتایج مثبت‌تری همراه باشد .

رییس ائتلاف عراق یکپارچه درخصوص تحولات اخیر در شمال این کشور اظهار داشت ما در کنار دولت ترکیه هستیم و دولت عراق نمی خواهد مشکل جدیدی در منطقه ایجاد شود.

عبد العزیز حکیم درباره استقرار نیروهای خارجی در عراق گفت:ملت عراق هیچ تمایلی به حضور این نیروها در عراق ندارند و ما امیدواریم شرایط و موقعیت مناسب برای خروج سریعتر نیروهای خارجی از خاک عراق فراهم شود .

کد خبر 36316

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز