همشهری آنلاین: رییس اداره محیط زیست شهر تهران گفت: در حال حاضر حدود ۳۰ مرکز درمانی و بیمارستان که در مدیریت پسماند و تفکیک زباله مشکل داشتند تذکر گرفته‌اند و پیگیری می‌کنیم تا مشکلات زیست محیطی خود را حل کنند.

تذکر محیط زیستی به ۳۰ مرکز درمانی پایتخت

به گزارش ايسنا، محمدحسین بازگیر گفت: 7000 مرکز درمانی در شهر تهران وجود دارد که از این تعداد 158 مورد بیمارستان هستند.

وی ادامه داد: در اداره محیط زیست استان تهران تیم‌هایی را تشکیل داده‌ایم که به طور مرتب بیمارستان‌ها را پایش می‌کنند.

بررسی وضعیت پساب، فاضلاب، پسماندها و فضای سبز بیمارستان‌ها در اولویت پایش‌ها قرار دارد و پس از آن‌ها به سایر موارد مانند مدیریت انرژی رسیدگی می‌کنیم.

رییس اداره محیط زیست شهر تهران با بیان این که تعدادی از بیمارستان‌ها مشکلات زیست محیطی دارند، اظهار کرد: سال گذشته 8 مرکز بیمارستانی در تهران، تصفیه‌خانه فاضلاب نداشتند. بنابر این ما تذکرات لازم را به آن‌ها دادیم و در حال حاضر تنها دو مرکز تصفیه‌خانه فاضلاب ندارند. همچنین سه بیمارستان دیگر مشکلات زیست محیطی دارند که به تمام آن‌ها اخطار داده‌ایم و برای برخی از آن‌ها پرونده قضایی تشکیل داده‌ایم.

وی با اشاره به این که کار بیمارستان‌ها و مراکز درمانی زمانی تکمیل خواهد شد که در کنار زدودن درد و رفع بیماری از یک فرد، عامل آن درد و بیماری را هم از بین ببرند گفت: اگر پسماندهای پزشکی و فاضلاب‌های بیمارستانی کنترل نشوند و در محیط رها شوند، احتمال انتشار عوامل بیماری‌زا به شدت افزایش خواهد یافت و این موضوع هم از نظر شرعی هم از نظر اخلاقی و هم از منظر قوانین و مقررات جاری کشور ایراد و اشکال فراوانی دارد. 

کد خبر 363089

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha