سه‌شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: حملات تروریستی سال ۲۰۱۶ میلادی در فرانسه موجب کاهش یک میلیون و ۵۰۰ هزار گردشگر ورودی و در نتیجه کاهش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون یورو از درآمدهای این کشور از محل گردشگری شد.

فرانسه

به گزارش ايرنا خبرگزاری فرانسه در گزارشی با اعلام اینکه کاهش گردشگران اغلب از کشورهای چین، ژاپن و حتی اروپایی بوده است، افزود: به نظر می‌رسد که این روند از ماه نوامبر (آبان) معکوس شده باشد.

هر چند دولت فرانسه هنوز آمار رسمی از وضع ورودی گردشگران 2016 منتشر نکرده است، اما بر اساس گزارش کمیته منطقه ای گردشگری، ورود به هتل‌های پاریس و دیگر شهرهای این کشور 4.7 و تعداد بازدیدکنندگان 8.8 درصد کاهش یافته است.

بر اساس آمارهای رسمی، فرانسه در سال 2015 شاهد ورود 85 میلیون گردشگر به این کشور بود و این در حالیست که بر اساس برآوردهای اولیه، این رقم با کاهش 2.3 تا 2.9درصدی در سال گذشته میلادی مواجه شد و فرانسویان شاهد ورود 82 میلیون و 500 تا 83 میلیون گردشگر بودند.

هر چند تعداد گردشگران فرانسوی در سال 2016 به میزان بسیار کمی (0.8 درصد) کاهش یافت، اما آمار مشتریان خارجی بشدت کمتر شده است.

فرانسه در سال گذشته میلادی نسبت به سال 2015 شاهد کاهش 21.5 درصدی گردشگران چینی یعنی 268 هزار گردشگر کمتر از این کشور بود.

اتباع ژاپن نیز رکورد بیشترین کاهش ورودی هتل‌ها را با رقم 41.2 درصد یا به عبارتی 225 هزار گردشگر کمتر، از آن خود کردند.

در شرایطی که ظرف یک سال تعداد گردشگران ایتالیایی عازم فرانسه با کاهش 26.1 درصدی مواجه شد، تعداد گردشگران انگلیسی و اسپانیایی نیز به ترتیب 8.6 و 9.9 درصد کاهش یافت.

این در حالیست که تعداد گردشگران روسی عازم فرانسه نیز 27.6 درصد یعنی 65 هزار گردشگر کمتر شد.

تعداد گردشگران آمریکایی نیز در مدت یک سال، 100 هزار تن کاهش یافت و آمار کاهش 4.9 درصدی را برای خود ثبت کرد.

  • کاهش یک میلیارد و 300 میلیون یورو درآمدهای گردشگری فرانسه

این گزارش با اشاره به اینکه کسب و کار در حوزه گردشگری همچنان یکی از منابع مهم درآمدهای فرانسه به شمار می‌رود، افزود: کاهش گردشگران ورودی به این کشور در سال گذشته میلادی موجب کم شدن حدود یک میلیارد و 300 هزار یورو درآمدهای این کشور در بخش گردشگری شده است.

هر چند آمار گردشگران فرانسه کمتر از پیش‌بینی‌های قبلی بود، حضور گردشگران در ماه نوامبر و در طول تعطیلات پایان سال به این کشور اروپایی، بخشی از کاستی‌ها را جبران کرد.

10 فوریه (22 بهمن) نیز «ژان مارک ارو» وزیر امور خارجه فرانسه اعلام کرد که فرانسه در سال گذشته میلادی جایگاه خود را به عنوان یک مقصد مهم گردشگری جهان با وجود کاهش آمار بازدیدها، همچنان حفظ کرده است.

بر اساس این گزارش، مسئولان فرانسوی در حال برنامه‌ریزی برای بهبود شرایط موجود و افزایش جذب گردشگران خارجی در سال جاری میلادی هستند.

کد خبر 362816

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha