دوشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهر کی یف پایتخت اوکراین در آستانه سومین سالروز تغییر حکومت این کشور بر اثر وقوع انقلاب رنگی دستخوش ناآرامی شده و هزاران نفر در این شهر تظاهرات کردند.

ناآرامی در پایتخت اوکراین در سالروز انقلاب رنگی

به گزارش ایرنا، ملی گرایان اوکراینی دیشب و همچنین روز دوشنبه در مرکز کی یف تظاهرات کردند.

شبکه تلویزیونی 112 اوکراین اعلام کرد: به مناسبت سومین سالروز زد وخوردها در میدان استقلال کی یف که پس از کشته شدن دهها نفر منجر به تغییر حکومت اوکراین شد، تجمع های مختلفی در مرکز کی یف جریان دارد.

در زد و خوردهای ملی گرایان با ماموران پلیس ضدشورش در کی یف تاکنون یک مامور پلیس مجروح شد و وضعیت پایتخت اوکراین متشنج شده است.

روز 21 ماه فوریه سال 2014 پس از زد و خورد دهها هزار نفر از معترضان با ماموران پلیس ضدشورش در مرکز کی یف پایتخت اوکراین، نیروهای امنیتی پایتخت را ترک کردند و مخالفان دولت کنترل کی یف را به دست گرفتند.

این اقدام به رغم امضای توافقنامه سازش میان حکومت ویکتور یانوکوویچ و رهبران مخالفان آن انجام گرفت و یک روز پس از آن حکومت یانوکوویچ سرنگون و دولتی غرب گرا به جای آن سر قدرت آمد.

به گزارش رسانه های روسی، دولت اوکراین که از بروز ناآرامی های شدید در سالروز حوادث منجر به تغییر حکومت این کشور نگران شده، شمار ماموران امنیتی در نواحی مرکزی کی یف را افزایش داده است.

خبرگزاری روسیا سگودنیا روز دوشنبه نوشت: گروهها و احزاب اوکراینی در سالروز تغییر حکومت بیش از 30 درخواست برگزاری راهپیمایی و تجمع اجتماعی در کی یف تسلیم کرده اند.

پترو پوروشنکو رئیس جمهوری اوکراین نیز اعلام کرده است که انتقاد از دولت نباید به بروز ناآرامی و شورش منجر شود.

کد خبر 362697

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha