همشهری آنلاین: یک منبع وزارت خارجه یمن در پاسخ به ادعاهای بی اساس عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان در نشست مونیخ گفت: این گونه ادعاها، ذره‌ای از حقیقت آشکار برای همگان را تغییر نخواهد داد.

پاسخ وزارت خارجه یمن به ادعاهای عادل الجبیر در نشست مونیخ

به گزارش خبرگزاری رسمی یمن (سبا) این منبع تاکید کرد اعمال فشار به هدف حضور در مذاکره باید اول از نیروهای متجاوز درراس آنها دولت عربستان که دیگر متجاوزان ومزدوران داخلی وخارجی را حمایت مالی وتسلیحاتی می کند، آغاز شود.

این منبع خاطرنشان کرد: وزیرخارجه عربستان درنشست مونیخ ازعملیات نظامی متجاوزان و بمباران هوایی پی درپی و مصائب یمن به عنوان بحران سیاسی یاد کرده برای نادیده گرفتن این واقعیت که عربستان متجاوز و هم پیمانانش آغازگر جنگ یمن و کشتار بیش از12 هزار غیرنظامی یمنی بیشتر آنها زن کودک و سالمند بودند، تلاش کرد.

وی ادامه داد:عربستان درحالی که بیش از40 هزار تن را طی دو سال معلول ومیلیون ها تن را آواره و 80 درصد زیر ساخت های یمن واقتصاد آن را ویران وپول آن را کم ارزش و85 درصد جمعیت یمن را فقیر نمود تجاوز همه جانبه خود به یمن را بحران سیاسی می خواند.

این منبع خطاب به عادل الجبیر ودولت عربستان گفت: حاکمان صنعا همان نیروهای ملی هستند که با کمک ارتش و کمیته های مردمی، قبایل و داوطلبان شجاع با متجاوزان مقابله می کنند و نیازی به جعل حقیقت در برابر رسانه های بین المللی و متهم کردن کشوری به ارسال کمک های تسلیحاتی به یمن ندارند.

وی افزود: الجبیر می داند اگر برخی کمک ها وحمایت نظامی به ارتش وکمیته های مردمی بود می توانستند هواپیماهای متجاوز را که هرروز مردم یمن را هدف حملات خود قرار می دهند سرنگون و مانع نقض حریم یمن شوند.

این منبع تاکید کرد شورای عالی سیاسی و دولت نجات ملی خواهان صلح سیاسی عادلانه است واگرعربستان خواهان راه حل سیاسی است همانطور که الجبیر در نشست مونیخ ادعا کرد بهتر است به جای وقت کشی وتلاش برای سرپوش گذاشتن بر تجاوز خود وادعای اینکه یمن درگیر جنگ داخلی وبحران است در میز مذاکره با دولت نجات ملی یمن تحت نظارت سازمان ملل حاضر شود.

کد خبر 362693

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha