یکشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکتی به نام پلنت بیش از ۱۰۰ ماهواره را در مدار زمین قرار داده‌است تا بتواند هرروز از کل سیاره زمین عکسبرداری کند.

ماهواره

براساس گزارش ديسكاوري، اين شركت با قرار دادن 88 ماهواره ديگر كه هريك به اندازه يك جعبه كفش هستند، هرروز مي‌تواند از يك تكه از زمين عكس بگيرد. اين ماهواره‌هاي جديد تعداد مجموع ماهواره‌هاي اين شركت را به 149 رسانده است.

تصاويري كه اين ماهواره‌ها به ثبت مي‌رسانند پس از بررسي و تاييد نهايي در اختيار مشترياني مانند شركت‌ها، دولت‌ها و محققان قرار مي‌گيرند تا بتوانند تغييراتي كه در سيطح سياره رخ مي‌دهند را زير نظر داشته‌باشند. به اين شكل حجم اطلاعاتي كه از زمين در اختيار افراد قرار مي‌گيرد هزار برابر خواهد شد.

اين شركت در سال 2010 توسط سه نفر از دانشمندان سابق ناسا تاسيس شد و درحال حاضر بيش از 100 مشتري را جذب خود كرده‌است و به محض اينكه ماهواره‌هاي جديد نيز به بهره‌برداري برسند، شركت پلنت مي‌تواند تصويربرداري روزانه از كل زمين را آغاز كند. اصلي‌ترين مشتريان اين شركت بخش كشاورزي،‌دولت‌ها و شركت‌هاي اينترنتي هستند كه مي‌خواهند نقشه‌هاي به روزتري را در اختيار مشتريان خود قرار دهند.

در بخش كشاورزي از اين تصاوير براي بررسي تمامي مزارع سياره زمين استفاده مي‌شود تا از اين داده‌ها براي مديريت مكان ايجاد مزرعه، نوع محصولات كشت شده، مديريت آب، كود و برداشت محصولات استفاده شود.

دولت‌ها از اين تصاوير براي طيف وسيعي از فعاليت‌ها،‌از مديريت بحران و مديريت فجايع تا نقشه‌برداري شهري استفاده خواهند كرد. مكزيك و برزيل قصد دارند از اين تصاوير براي كنترل جنگل‌زدايي استفاده كنند.

کد خبر 362486

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha