مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۵
۰ نفر

«امضاجمع‌کردن علیه وزارتخانه، اختلاف انداختن بین پرستار و پزشکه»، «کارانه من بعد از طرح تحول دو‌برابر شده»، «اصلا تو چه کار داری به حقوق پزشک‌ها، باید بگیم حقوق پرستارها کمه» و... اینها تنها بخشی از دیالوگ‌های ۲پرستار در سریال پرستاران بود که در همان ابتدای راه پخش این سریال، باعث اعتراض بخشی از کادر درمان شده است.

پرستاران

به گزارش همشهري، پرستاران و تشكل‌هاي صنفي آنها كه از 2‌ماه قبل به‌دنبال برگزاري تجمعي روبه‌روي وزارت بهداشت بودند و به‌دليل رخ دادن فاجعه پلاسكو، تجمع خود را به آينده موكول كردند، بار ديگر نسبت به تبعيض بين پرستاران و پزشكان واكنش نشان دادند. البته اعتراضات پرستاران از حدود 2 ماه پيش آغاز شده بود و در مراسم روز پرستار نيز كه اواسط بهمن ماه برگزار شد، به اوج خود رسيد و حالا سريال پرستاران دستاويز مجددی برای پيگيری حقوق صنفی پرستاران شد.2نفر از بازيگران اين سريال كه در نقش پرستار ظاهر شده‌اند درباره طرح تحول سلامت و كمرنگ شدن نقش پرستاران در آن صحبت كردند. يكي از كاراكترها نقش پرستار ناراضي را بازي كرد و ديگري نيز به سؤالات او درباره حقوق چندميليوني پزشكان و اعتراض پزشكان به آن پاسخ داد.

  • اعتراض مجدد پرستاران

اگرچه ديالوگ‌هاي رد و بدل شده در فيلم تاحدي منطقي به‌نظر مي‌رسيد اما پرستاران به اين موضوع واكنش نشان دادند و در فاصله چندساعت از پخش اين سريال كه شامگاه دوشنبه پخش شد، گروه‌هاي تلگرامي بر ضد‌اين برنامه درست شد. با اين‌حال سازمان نظام پرستاري و مسئولان خانه پرستار كه مدافع حقوق صنفي پرستاران هستند مي‌گويند كه فعلا قرار نيست واكنشي نشان بدهند.

محمد شريفي‌مقدم، قائم‌مقام سازمان نظام پرستاري و دبيركل خانه پرستار با بيان اينكه هنوز براي قضاوت درباره اين سريال زود است، به خبرنگار همشهري گفت: البته در سال‌هاي گذشته نيز چند سريال تلويزيوني و فيلم‌هايي چون شوكران با اعتراض‌هايي روبه‌رو شد كه به‌نظر ما بجا هم بود اما هم‌اكنون بنا نداريم اعتراض رسمي كنيم و منتظر هستيم تا ببينيم هدف از ساخت چنين سريالي چيست. وي با بيان اينكه اميدواريم مسيري كه انتخاب شده است در راه خدمت به جامعه پزشكي و رفع كدورت‌ها باشد نه اهداف شخصي افزود: نمي‌خواهيم با قضاوت عجولانه اين موضوع در اذهان عمومي ايجاد شود كه پرستارها هميشه معترض هستند.

قائم‌مقام سازمان نظام پرستاري همچنين گفت: به هر حال انتقاد مي‌تواند هم سازنده باشد و هم سركوبگر اما نظر ما اين است كه از روشي استفاده شود كه جامعه پزشكي را كمتر دچار بحران كند چون اين جامعه مستقيما با مردم سرو كار دارد و مي‌تواند در اذهان عمومي نيز تأثير‌گذار باشد.

  • پرستاران به وزارت بهداشت اعتماد ندارند

شريفي مقدم در بخش ديگري از سخنان خود به همشهري گفت: آنچه محرز است به‌نظر من دلخوري از تبعيضي است كه همواره سيستم پرستاري را رنج داده و مي‌دهد؛ اين تبعيض بسيار آزاردهنده است و از سويي ديگر هم عدم‌اعتمادي كه جامعه پرستاري به وزارت بهداشت دارد سبب شده خيلي زودتر قضاوت‌ها شكل بگيرد. وي‌ افزود: اگر واكنشي هم از سوي جامعه پرستاران وجود دارد به‌دليل اين است كه شما در هيچ‌كجاي دنيا جز ايران كشوري را پيدا نمي‌كنيد كه اختلاف دريافتي بين پرستاران و پزشكانش تا اين حد ناعادلانه باشد.

دبيركل خانه پرستار در پايان با اشاره به اينكه سؤال جامعه پرستاري از سازندگان اين مجموعه تلويزيوني، اين است كه مشاور و كارشناس پرستاري شما در ساخت اين فيلم چه‌كسي بوده‌است، گفت: قرار است چه چهره‌اي از پرستار را ترسيم كنيد؟ آيا تصويري كه در دومين شب از پخش سريال و مقايسه درآمد پرستار با يك پزشك متخصص انجام داده‌ايد، منصفانه است؟

کد خبر 362154

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha