سه‌شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: ۱۴ نقاشی ارزشمند از جمله یکی از تابلوهای «سالوادور دالی» هنرمند سرشناس اسپانیایی، در خانه‌ای منتسب به یک گروه مافیای ایتالیایی کشف شد.

نقاشی

به گزارش ایسنا، «آرت نت» نوشت: ۱۴ تابلوی نقاشی از یک گروه مافیایی که پیش‌تر ۱۲۵ اثر گران‌قیمت هنری از آن‌ها کشف و نمایش داده شده بود، در آپارتمانی در جنوب ایتالیا پیدا شد.

در این مجموعه ارزشمند، یکی از کارهای «سالوادور دالی» نقاش مطرح اسپانیایی نیز دیده می‌شود. این نقاش و هنرمند اسپانیایی در سال ۱۹۸۹ در سن ۸۵ سالگی درگذشت. «دالی» یک طراح ماهر بود که بیشتر به‌خاطر خلق تصاویری گیرا و خیالی در آثار سورئال به شهرت رسید. معروف‌ترین اثر او «تداوم حافظه» نام دارد که در سال ۱۹۳۱ خلق شد. «دالی» همچنین در عرصه عکاسی، مجسمه‌سازی و فیلم‌سازی هم فعالیت داشت. این هنرمند با «آلفرد هیچکاک» در ساخت فیلم «طلسم‌شده» (۱۹۴۵) همکاری داشت.

پلیس ایتالیا ابتدا یک نقاشی از حضرت مسیح (ع) را که در حال شفا دادن یک نابینا در شهر رجیو کالابریا پیدا کرد که سال ۲۰۰۱ گزارش سرقت آن در سیسیلی ثبت شده بود. جریان این پرونده به آپارتمان دیگری در شهر سیسیلی رفت و نیروهای پلیس موفق شدند در این مکان ۱۳ تابلوی نقاشی دیگر را کشف کنند. تصور می‌شود این مجموعه هنری باارزش از آن «جیااوچینو کامپولو» تاجر معروفی باشد که با گروه‌های مافیا کار می‌کند.

«کامپولو» در سال ۲۰۱۱ به ۱۶ سال حبس خانگی محکوم شد. دارایی‌های او در پاریس،‌ رم، میلان و خانه‌اش در رجیو کالابریا و پول‌هایش در ۲۷ حساب بانکی نگهداری می‌شود.

سال ۲۰۱۳ دولت ایتالیا مجموعه‌ای از ۱۲۵ اثر هنری را از این فرد سابقه‌دار پیدا کرد. این آثار اکنون جزو اموال دولتی به حساب می‌آیند و در نمایشگاه قصر فرهنگ رجیو کالابرا به‌نمایش درآمده‌اند.

کد خبر 362091

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha