یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲
۰ نفر

همزمان با نمایش فیلمی با موضوع نقاش و مجسمه‌ساز سوئیسی در سومین روز شصت و هفتمین جشنواره برلین، جایزه دوربین برلیناله به پاس یک عمر خدمت به دنیای فیلم و سینما به جفری راش اهدا شد.

سینما جهان

به گزارش همشهري، بازيگر برنده اسكار كه در «پرتره آخر» به نقش آلبرتو جاكومتي ظاهر شده، در مراسمي با حضور ديتر كاسليك، مدير جشنواره برلين، جايزه افتخاري خود را دريافت كرد. راش 65ساله بازي در دنياي فيلم و سينما را از سال 1971از تلويزيون آغاز كرد و در 1996براي بازي در پيانيست استراليايي فيلم سينمايي «درخشش» برنده جايزه اسكار بهترين بازيگر مرد شد؛ نقشي كه جوايز گلدن گلوب و بفتا را هم برايش به ارمغان آورد.

استنلي توچي، بازيگر و كارگردان آمريكايي خالق پرتره آخر است كه در بخش خارج از مسابقه جشنواره برلين حضور دارد. او پيش از نمايش فيلم در كاخ برليناله گريزي به وضعيت هنر در دوران دونالد ترامپ زد و گفت: سياست‌هاي دولت جديد آمريكا مي‌تواند تأثيري ويرانگر روي هنر و جامعه متمدن داشته باشد. هنر نبايد ضميمه جامعه بلكه بايد بخش لازم جامعه باشد و متأسفانه خيلي از آمريكايي‌ها و سياستمدارها چنين نگاهي به جايگاه هنر ندارند.

پرتره آخر كه پنجمين تجربه كارگرداني توچي است، جاكومتي را در اوج قدرت خود اما گرفتار ترديد و در نوسان بين همسري فداكار (سيلوي تستيو) و يك مدل دمدمي‌مزاج نشان مي‌دهد. جاكومتي كه به‌خاطر مجسمه‌هاي سوررئال خود شهرت داشت، در 1966در سوئيس از دنيا رفت. توني شالهوب و جيمز فاكنر از ديگر بازيگران پرتره آخر هستند.

کد خبر 361868

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha