همشهری آنلاین: دادگاه اداری فدرال اتریش به علت نگرانی‌های زیست محیطی ناشی از افزایش انتشار گازهای آلاینده، با طرح احداث باند سوم فرودگاه وین مخالفت کرد.

مخالفت دادگاه اداری اتریش با توسعه فرودگاه وین به دلایل زیست محیطی

به گزارش ايرنا به نقل از پایگاه خبری لوکال، در حکم دادگاه فدرال اتریش که وکیلان حقوقی می گویند اولین حکم قضایی در نوع خود است، خاطرنشان شده که احداث باند سوم فرودگاه وین موجب افزایش انتشار گازهای گلخانه ای خواهد شد و این اقدام با تعهدات داخلی و بین المللی اتریش برای انتشار گازهای آلاینده مغایر است.

در این حکم همچنین آمده است: جنبه های مثبت این پروژه نمی تواند افزایش آلودگی ناشی از انتشار گاز دی اکسید کربن را توجیه کند.

بیانیه این دادگاه افزوده است: اقدامات پیشنهادی فرودگاه برای کاهش آلایندگی، از جمله نصب پنل های خورشیدی و استفاده از خودروهای برقی برای جابجایی مسافران تا در سطح فرودگاه، کافی نیست.

'کریستین شملتس' (Schmelz) از وکیلان فرودگاه به روزنامه 'دی پرسه' گفت: تا جایی که می دانم این نخستین بار است که استدلال محافظت از محیط زیست برای جلوگیری از چنین پروژه ای استفاده می شود.

'اریکا واگنر' رئیس موسسه محیط زیست در دانشگاه 'لینتس' (Linz) نیز این حکم را 'تاریخی' توصیف کرد.

مقام های فرودگاه وین قصد دارند درباره این حکم در دادگاه عالی تقاضای تجدید نظر کنند.

فرودگاه وین در سال 2016 حدود 23 میلیون مسافر را جابجا کرد و مسوولان آن از یک دهه پیش در فکر احداث باند سوم پروازی بوده اند.

کد خبر 361835

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha