همشهری‌آنلاین: بر اساس نتایج یک نظرسنجی درباره خروج اتریش از اتحادیه اروپا که در نشریه «کوریر» منتشر شد، ۴۷ درصد از شهروندان این کشور خواهان خروج اتریش از اتحادیه اروپا هستند.

 بر اساس این نتایج، ۵۱ درصد شهروندان معتقدند که اتریش باید در اتحادیه اروپا باقی بماند و ۴۷ درصد نیز خواهان خروج کشورشان از اتحادیه اروپا هستند.

یوهانس هوبنر، نماینده مجلس از حزب آزادی اتریش در خصوص احتمال خروج کشورش از اتحادیه اروپا به اسپوتنیک گفت: موضوع خروج اتریش از اتحادیه اروپا در حال حاضر بررسی نمی‌شود اما این موضوع به جهت پیشرفت اتحادیه اروپا طی سال‌های آینده وابسته خواهد بود. اگر گرایش‌هایی مانند نادیده گرفتن تصمیم‌هاي پارلمان رخ بدهد، شکل‌گیری سناریوی خروج اتریش از اتحادیه اروپا محتمل خواهد بود.

به گزارش ایسنا،او اضافه کرد: با وجود این، بعید می‌دانم که اتریش به تنهایی اتحادیه اروپا را ترک کند اما اگر کشورهای دیگری قصد خود برای خروج از این اتحادیه را اعلام کنند، اتریش نیز از آنها پیروی خواهد کرد. در این رابطه، رفتار همسایگان شرقی ما یعنی لهستان، اسلواکی، چک و مجارستان مهم است. فعلا همه چیز به تصمیم‌هاي اتحادیه اروپا وابسته است.

کد خبر 339468

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha