همشهری آنلاین: «نوربرت هوفر» نامزد حزب راست افراطی «آزادی» که در انتخابات ریاست جمهوری اخیر اتریش از «الکساندر فان در بلن» نامزد مستقل مورد حمایت حزب سبز این کشور شکست خورد، اعلام کرد، قطعا در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۲ شرکت خواهد کرد چون بسیاری از مردم از وی حمایت می کنند.

بازنده انتخابات اتریش: در رقابت ریاست جمهوری سال ۲۰۲۲ نامزد خواهم شد

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، هوفر در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره اینکه آیا وی در انتخابات ریاست جمهوری 6 سال بعد این کشور نامزد خواهد شد یا خیر پاسخ داد: «البته که شرکت خواهم کرد چون عده بسیار زیادی از مردم از من حمایت کرده اند.»

وی پس از اعلام نتایج اولیه انتخابات روز یکشنبه، 14 آذر ماه (4 دسامبر)، با انتشار توییتی از هواداران خود تشکر کرد و شکست در انتخابات را پذیرفت.

انتخابات ریاست جمهوری اتریش روز پنجم اردیبهشت امسال (24 آوریل) با رقابت 6 نامزد برگزار شد و برای اولین بار در تاریخ این کشور پس از جنگ جهانی دوم، نامزد هیچ یک از دو حزب اصلی اتریش یعنی حزب محافظه کار «مردم» (OVP) و حزب «سوسیال دموکرات» (SPO) به دور دوم انتخابات راه نیافتند. به عقیده کارشناسان سیاسی مساله اصلی در این انتخابات سمت و سوی اتریش و به نوعی اتحادیه اروپا بود.

دور دوم انتخابات در 2 خرداد با رقابت «نوربرت هوفر» نامزد حزب راست افراطی «آزادی» (FPO) و «الکساندر فان در بلن» نامزد مستقل مورد حمایت حزب سبز اتریش برگزار شد و فان در بلن با اختلاف تنها حدود 31 هزار رای در برابر هوفر پیروز شد اما در پی شکایت حزب آزادی اتریش، دادگاه قانون اساسی این کشور در 11 تیرماه نتایج دور دوم انتخابات را به علت برخی بی نظمی ها و تخلفات در شمارش آرا باطل اعلام کرد.

پیروزی «فان در بلن» و رای نه مردم اتریش به گفتمان پوپولیستی و ملی گرایانه افراطی «هوفر» نامزد حزب «آزادی»ضد مهاجران، موجب قوت قلب رهبران اروپایی طرفدار اتحادیه اروپا بخصوص «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان می شود به ویژه اینکه سال آینده میلادی سال انتخابات در چند کشور اروپایی از جمله آلمان، فرانسه و هلند است. رئیس جمهوری جدید اتریش در 26 ژانویه (7بهمن) سوگند خواهد خورد.

کد خبر 354552

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha