شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۸
۰ نفر

همشهری دو - ندا داوودی: اگر بخواهید منتظر شوید تا شادی در یک بسته‌بندی زیبا از آسمان وسط خانه شما بیفتد یا پیکی در بزند و آن ‌را به شما تحویل دهد، باید احتمالا تا آخر عمرتان منتظر بمانید و درنهایت، ناامید شوید. بهتر است اراده کنید تا شادی را در خانه‌تان بیافرینید.

قدم‌های کوچک شادی‌های بزرگ

 در اين جمله هيچ اغراقي وجود ندارد. آفريدن شادي‌هاي عميق و ماندگار در چهارديواري خانه، كاري است كه بايد عزم‌تان را جزم كنيد تا فوت و فنش را ياد بگيريد. شما درصورتي يك خانه سراسر آرامش و شادي خواهيد داشت كه بتوانيد اين حس‌ها را در همسرتان ايجاد كنيد. با قدم‌هاي كوچك همسرتان را شاد كنيد و در نتيجه يك خانه گرم و صميمي داشته باشيد؛ حتي در اين روزهاي زمستاني.

  • گل سرخ بيشتر دوست داري يا نرگس؟

شناسايي قدم‌هاي كوچك اما استراتژيك براي شاد كردن همسرتان و درنهايت محيط خانه‌تان، مهم‌ترين وظيفه همسري شماست. بايد كاملا حساب‌شده عمل كنيد. ابتدا لازم است تا همسرتان و علايق او را خوب بشناسيد. اگر ندانيد كه همسر شما چه گلي، چه عطري و چه غذايي را دوست دارد و ترجيح مي‌دهد در زمان‌هاي بيكاري و براي تغيير روحيه چه كارهايي انجام دهد، چطور مي‌توانيد كارهايي را انجام دهيد كه او را خوشحال كند؟ پس در قدم اول براي خوشحال‌كردن همسرتان، او را بشناسيد. در رفتار و انتخاب‌هايش دقيق شويد اما راه ميانبر پرسيدن را هرگز از دست ندهيد. وقتي برايش گل مي‌خريد، از او بپرسيد كه گل نرگس دوست دارد يا دلش مي‌خواهد گل رز از شما هديه بگيرد؟ اگر بيشتر لباس‌هايش آبي‌رنگ است از او بپرسيد كه رنگ‌هاي ديگر را هم دوست دارد يا خوشحال‌تر مي‌شود بازهم طيف‌هاي مختلف رنگ آبي را تجربه كند؟ اگر باهم براي پياده‌روي مي‌رويد، بين راه رفتن در مورد كوه، سينما، مهماني، رستوران و هر جاي ديگري كه مي‌شود دفعه بعد آنجا برويد، صحبت كنيد. كار پيچيده‌اي نيست، مرحله شناسايي نبايد خيلي طولاني باشد. فقط كافي است بدانيد او چه چيزهايي را دوست دارد.

  • تا نگفتم چشم‌هات رو باز نكن

غافلگير كردن همسرتان يكي از كارهاي كوچكي است كه مي‌تواند او را عميقا خوشحال كرده و شما را به داشتن يك خانه شاد نزديك‌تر كند. منظور از غافلگيري، اين نيست كه مثل فيلم‌هايك ماشين مدل بالا براي همسرتان بخريد، دم منزل پارك كنيد و همسرتان را با چشمان بسته تا دم ماشين ببريد و بگوييد چشمانت را باز كن و او از ديدن ماشين خوشحال شود. براي داشتن رابطه‌اي پويا بايد قدم‌هاي كوچك را ياد بگيريد. غافلگيري با توجه به شناخت همسرتان مي‌تواند هر چيزي باشد؛ مثلا در كيف محل كار او يك يادداشت بگذاريد و روي آن بنويسيد: من به داشتن مردي مثل تو افتخار مي‌كنم. به همين سادگي مي‌توانيد روز او را تغيير دهيد. يا وقتي به خانه مي‌آييد براي همسرتان يك هديه كوچك بخريد مثلا يك گل‌سر و بعد از برگشتن به خانه، خودتان آن‌را به موهايش بزنيد. وقتي براي شادكردن يك خانم قدمي برمي‌داريد، چاشني احساس را حتما به رفتارتان اضافه كنيد و وقتي براي غافلگيري يك آقا كاري انجام مي‌دهيد، به‌دنبال راهي باشيد تا اقتدار و مردانگي‌اش را تأييد كند.

  • امروز عصر بريم ديدن مادرت

همه ما براي خانواده‌مان احترام و جايگاه ويژه‌اي قائليم. به‌خودتان رجوع كنيد. چقدر ارتباط خوب همسرتان با خانواده شما، احساس مثبتي درونتان ايجاد مي‌كند؟ همانقدر كه شما لذت مي‌بريد كه همسرتان با خانواده‌تان مانند خانواده خودش رفتار كند و براي آرامش، تنهانبودن و شادي آنها كاري انجام دهد، همسرتان هم از اين كار لذت مي‌برد. به همسرتان پيشنهاد بدهيد سفر امسال عيد را كنار خانواده او باشيد. يك روز تعطيل بدون هيچ برنامه‌ريزي‌اي به همسرتان بگوييد كه غذايتان را بردارد، به خانه آنها برويد و غذا راكنار خانواده او ميل كنيد يا آنها را دعوت كنيد. از خانواده‌اش بدگويي نكنيد و مشكلات‌تان را خودتان حل كنيد و اين حس را به همسرتان هديه دهيد كه خانواده‌اش برايتان عزيز هستند.

حتي در مورد دوستان همسرتان و ارتباط با آنها هم مي‌توانيد گاهي رفتارهايي از خود نشان دهيد كه همسرتان بفهمد خوشحالي و حال خوب او، برايتان ارزش دارد؛ مثلا يك روز عصر از او بخواهيد تا با دوستانش بيرون برود. اين هنر شماست كه كارهاي كوچك و حرف‌هاي زيبا براي شادي همسرتان پيدا كنيد.

  • ناهار امروز بامن!

انجام كارهايي كه در فرهنگ ما «زنانه» يا «مردانه» تعريف مي‌شود و در يك زندگي مشترك هر كدام از همسران وظيفه خود مي‌دانند آن ‌را انجام دهند، گاهي خسته‌كننده مي‌شود. هر چند اين روزها به‌دليل اشتغال زنان و تغيير در بعضي جنبه‌هاي زندگي، كم نيستند خانم‌هايي كه خريد خانه را انجام مي‌دهند و مرداني كه در خانه هم كمك مي‌كنند. هرچند هنوز هم اين خط‌كشي‌ها با رعايت چهار‌چوب‌هايي، زيبا و لازم است اما مي‌توانيد گاهي با انجام وظايفي كه براي همسرتان تعريف شده ولي شما هم مي‌توانيد انجامش دهيد ، به او نشان دهيد قدر كارهايي كه مي‌كند را مي‌دانيد؛ مثلا يك روز تعطيل قبل از بيدار شدن مرد خانواده، نان تازه بخريد و يك سفره رؤيايي بيندازيد. گاهي كه نوبت همسرتان است بچه‌ها را از كلاس به خانه بياورد، شما اين كار را انجام دهيد يا به‌عنوان مرد خانواده با اينكه بقيه روزها سر كار هستيد، مي‌توانيد يكي از روزهاي تعطيل اين پيشنهاد را بدهيد كه ناهار آن روز را شما مي‌پزيد و از همسرتان بخواهيد كه استراحت كرده و فقط شما را در انجام كار آشپزي نگاه كند. كمك‌كردن به يكديگر كاري است كه شما و همسرتان در طول زندگي زياد انجام مي‌دهيد اما گاهي وقت‌ها برخي كمك‌كردن‌ها باعث مي‌شود طرف مقابل واقعا شاد شود. پيدا كردن نوع و وقت اين كمك با توجه به شناختي است كه از او پيدا كرده‌ايد.

کد خبر 361659

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha