همشهری آنلاین: فرمانده کل سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی گفت: با وجود دغدغه رهبر معظم انقلاب در زمینه ثبت، انتقال و انتشار ابعاد دفاع مقدس به نسل آینده ولی تعداد اندکی از هنرمندان و نویسندگان در این زمینه فعال شدند.

عزیز جعفری

سرلشکر عزیز جعفری روز چهارشنبه در آیین ششمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت و رونمایی از تقریظ رهبر معظم انقلاب بر چهار کتاب 'وقتی مهتاب گم شد'، ' گلستان یازدهم '، ' دختر شینا ' و ' آب هرگز نمی میرد' در همدان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب از تشریح نشدن ابعاد جنگ برای مخاطبان با وجود گذشت بیش از دو دهه از پایان دفاع مقدس ابراز تاسف کردند افزود: تنها چند نویسنده و هنرمند انقلابی برای دفاع مقدس قلم می زنند چرا دیگران در این زمینه بسیج نمی شوند؟

وی اظهار کرد: تا زمانی که رزمندگان در قید حیات هستند باید هنرمندان بسیج با قلم خود تجربیات و خاطرات این رزمندگان را ثبت کنند.

با ذکر اینکه هشت سال دوران دفاع مقدس گنجینه عظیمی است افزود: از دیگر دغدغه های رهبری پایین بودن مطالعه است که دغدغه های رهبری تکلیف ما را سنگین می کند.

سرلشکر جعفری گفت: این چهار کتاب بخش کوچکی از خاطرات یکی از لشگر انصارالحسین همدان در دفاع مقدس است و کمتر از 10 درصد از خاطرات لشگر 32 در این کتاب ها منعکس شده که این وظیفه ما را سنگین کرده است امیدوارم کسانی که توان چنین حرکتی را دارند برای این کار بسیج بشوند.

وی بیان کرد: در 38 امین سالگرد انقلاب اسلامی هستیم و شاهدیم هر چه از عمر انقلاب می گذرد ابعاد بیشتری از انقلاب بر همگان روشن می شود.

وی اضافه کرد: با گذر زمان بر مجد و عظمت و شکوه ایران اسلامی اضافه می شود و بر عظمت این انقلاب دوست و دشمن اعتراف و اقرار می کنند.
سرلشکر جعفری یادآوری کرد: در سالهای اخیر با اقرار آشکار دشمنان به عظمت اسلام همواره به دولتمردان آمریکا توصیه می کنند که تهدید ایران نه تنها تاثیر ندارد بلکه مضر است.

وی با ذکر بخشی از توصیه تحلیلگران به آمریکا گفت: واشنگتن پست می گوید 'تهدید ایران خطرات قابل توجهی به دنبال دارد' تحلیل گر پنتاگون نیز می گوید ' همه جهان آمریکا را امروز همانند ببر کاغذی می بینند'، 'آمریکا ابرقدرت در حال محو شدن است'، 'آمریکا باید به خانه برگشته و ایده ابرقدرت بودن را به فراموشی بسپارد' و 'نام شیطان بزرگ برای آمریکا دقیق و حکیمانه است'.

وی بیان کرد: با توجه به تحلیل های صورت گرفته می توان دریافت که 22 بهمن بهترین دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی است و با وجود گذشت چهار دهه از انقلاب، دشمنان بر مجد و عظمت انقلاب اسلامی اقرار می کنند که این اقرار به نوعی به ابرقدرت بودن انقلاب اسلامی است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: ملت ایران در روز جمعه 22 بهمن مراتب قدردانی خود را در برابر خداوند نشان داده و در مقابل تهدیدهای اخیر حضوری دشمن شکن خواهند داشت.

سرلشکر جعفری به ذکر علل و عوامل مجد و عظمت انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: تمامی انقلاب های جهان بعد از چند سال سیر نزولی پیدا کردند ولی انقلاب ایران با گذشت زمان همچنان سیر صعودی دارد.

وی افزود: ماهیت انقلاب ایران اسلامی است و این انقلاب در چارچوب و ضوابطی که اسلام و مکتب تشییع تعیین کرده حرکت می کند .

وی اظهار کرد: ضمانت اسلامی بودن و اسلامی عمل کردن انقلاب را نیز جایگاه رفیع رهبری فرزانه انقلاب اسلامی تضمین می کند.

به گزارش ایرنا وی تاکید کرد: اسلامی بودن این انقلاب که ضمانت آن به دست رهبری است دلیل اصلی ماندگاری انقلاب اسلامی به شمار می رود .

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: نقش دفاع مقدس و هشت سال جنگ تحمیلی به عنوان موتور حرکت، دارای انرژی بی پایان برای این انقلاب است.

سرلشکر جعفری افزود: دفاع مقدس بخش غنی از پایداری و استمرار انقلاب اسلامی است و نهضت بیداری اسلامی مرهون دفاع مقدس بوده و این هشت سال دفاع مقدس دلیل اصلی بقا و گسترش انقلاب اسلامی است.

وی با ذکر اینکه چرا ما برای دفاع مقدس یک قداست قایل هستیم گفت: رهبر معظم انقلاب نیز با اشرافیت بر این تقدس به ترویج آن اصرار و توجه دارند.

وی اظهار کرد: در دوران دفاع مقدی جنبه معنوی دفاع مقدس بر مادی آن غلبه داشت بگونه ای که امام (ره) فرمودند' جنگ ما جنگ ایران علیه کفر جهانی' بود.

وی گفت: علت پیروزی ملت ایران در جنگ تحمیلی، حضور انقلابی مردم بود و اگر مردم نبودند امروز سرنوشت جنگ مشخص نبود.

وی اظهار کرد: در حالیکه تمامی جهان علیه ایران بسیج شده بودند و این کشور در محاصره بود ولی اگر حضور مردم نبود سرنوشت دفاع مقدس معلوم نبود که چه سرنوشتی داشت .

وی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس از فراز و نشیب های بالایی برخوردار بود و این مشکلات فراموش شدنی نیست یادآوری کرد: در برهه ای نگاه مادی و ماتریالیستی بر جنگ حاکم بود و بنی صدر مخالف حضور نیروهای مردمی در جنگ بود و با فرماندهان ارتش در صورت بی توجهی به این موضوع برخورد می کند.

سرلشکر جعفری بیان کرد: پس از فرار بنی صدر و حضور گسترده مردم در جبهه ، از پیشروی دشمن جلوگیری شد و با رفتن بنی صدر و حاکمیت نیروهای انقلابی تحول عظیمی در جبهه ها ایجاد شد و در سالهای 60 تا 61 پنج عملیات انجام و خرمشهر آزاد شد.

وی اضافه کرد: وحدت نیروها ، حضور مردمی در دفاع مقدس و مدیریت انقلابی باعث شد دشمن عقب رانده شود و ترفند صدام برای آتش بس و صدور قطعنامه برای بازسازی نیروها با درایت امام راحل ناکام ماند.

با ذکر اینکه به گفته رهبری 'سپاه کربلا را در شلمچه مشق کرد' گفت: هر کس عملیات کربلای پنج و شلمچه را از یاد ببرد نامش از لیست افراد انقلابی خط می خورد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: عملیات ' کربلای پنج ' تداعی کننده اوج ایثار و فداکاری رزمندگان است چون دشمن بر این باور بود با توجه به موانع موجود و امکانات مادی شکسته شدن خط کربلا 5 غیر ممکن است.

سرلشکر جعفری افزود: بسیاری از فرماندهان در 'کربلای پنج' شهید شدند ولی رزمندگان اسلام با رسیدن به دروازه بصره نشان دادند که وقتی ایران می تواند دژ شلمچه را بشکند شکستن سایر سدها راحت است لذا برای پذیرش قطعنامه نامه نگاری کردند.

ششمین پاسداشت جهاد و مقاومت روز چهارشنبه با حضور مسئولان کشوری و استانی، خانواده های شهدا و ایثارگران، هنرمندان، فعالان حوزه ادبیات مقاومت و آحاد مردم در حسینیه امام خمینی(ره) شهر همدان برگزار شد.

کد خبر 361495

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha