همشهری آنلاین: فرماندار شمیران با اشاره به تلاش برای جلوگیری از آلودگی سد لتیان گفت ۹۰۰ فقره بنای غیر مجاز در حریم رودخانه تخریب شد.

حریم رودخانه

به گزارش ایسنا، عزت‌الله خان‌محمدی در مراسم بهره برداری از طرح شبکه جمع‌آوری و تصفیه‌خانه فاضلاب شهرهای میگون و لواسان با اشاره به پروژه‌های دهه فجر سال 1395، اظهار کرد: تعداد پروژه‌های افتتاح شده در دهه فجر امسال در سطح شهرستان بی‌سابقه بوده است.

به گفته وی، پروژه‌ گازرسانی شهرستان به ارزش 90 میلیارد تومان در سال مالی 1395 - 1396 به اتمام می‌رسد. علاوه بر این نیز هشت پروژه اقتصاد مقاومتی نیز در طول دهه فجر بهره‌برداری خواهد شد.

فرماندار شمیرانات با اشاره به یکی از مشکلات اصلی شهرستان شمیرانات، تصریح کرد: از سال 1381 تاکنون که مصوبه شورای امنیت ملی برای همه مسوولان لازم‌الاجرا شد آنچه بیشتر بردوش مردم سنگینی می‌کرد سیاست‌های انقباضی در حوزه ساخت‌وساز بود.

به گفته خان‌محمدی، این سیاست‌ها در دولت تدبیر و امید با قوت بیشتری برای جلوگیری از آلاینده‌های سد لتیان ادامه پیدا کرد به‌طوری که میزان ساخت‌وسازهای غیرمجاز طی این مدت 80 درصد کاهش یافته است.

وی با بیان این‌که 900 فقره قلع بنا و تخریب در حریم رودخانه داشته‌ایم، اظهار کرد: باور ما این است زمانی که قیمت نفت 80 تا 120 دلار فروش می‌رفت باید پروژه‌های فاضلاب و طرح اصلاح و لایه‌روبی با سرعت بیشتری پیش می‌رفت.

فرماندار شمیرانات ادامه داد: سیل سال گذشته 238 میلیارد تومان تنها در بخش رودبار قصران به زیرساخت‌های ما خسارت وارد کرد که تا به حال ریالی از مدیریت بحران دریافت نکرده‌ایم.

خان‌محمدی یکی از پروژه‌های مدنظر در برنامه‌های آتی را اصلاح و لایه‌روبی مسیر رودخانه از شمشک تا زرند و اجرای پروژه‌های فاضلاب شهری رودبار قصران و لواسان دانست و ادامه داد: به اعتقاد من حریم کیفی در جایی که سیستم فاضلاب اجرایی می‌شود باید برداشته شود تا مردم نفس راحتی بکشند.

کد خبر 361328

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha