همشهری آنلاین: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و استانداری کرمان برای توسعه‌ پایدار شهرستان راور تفاهم‌نامه‌ی همکاری امضا کردند.

مخبر دزفولی

به گزارش روابط عمومي بنياد بركت، اين توافق‌نامه در راستاي تحقق منويات مقام معظم رهبري در زمينه‌ی اقتصاد مقاومتي امضا شد و قرار است به موجب آن توسعه‌ی پايدار اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي شهرستان راور در دستور کار ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) قرار بگیرد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در مراسم امضای این تفاهمنامه، گفت: نهضتی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در استان کرمان با همت همه دست اندرکاران و به ویژه استاندار کرمان راه افتاده است و ما نیز قبول کرده‌ایم بخشی از کار را بر عهده گیریم.

مخبر با اشاره به فعالیت‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در سراسر کشور ابراز داشت: رفع مشکلات در 4 هزار روستا را در دستور کار داریم که مشکلات دو هزار روستا به صورت 100درصد رفع شده است.

مخبر اضافه کرد: زمانی که استاندار کرمان پیشنهاد مدیریت اقتصادی شهرستان راور را به ما دادند، متوجه شدیم راور تمام ویژگی‌های مورد نیاز برای اجرای برنامه توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از جمله مردم متدین، ریشه‌دار، روشن و ولایی و استعداد و ظرفیت لازم را دارد.

وی عنوان کرد: شمار بیکاران در شهرستان راور زیاد نیست و رفع مشکل این تعداد بیکار با همت، مدیریت و منابع مردم و رهبری استاندار، امام جمعه، فرماندار و نمایندگان کار سختی نیست و مصمم هستیم حداکثر تا دو تا دو سال و نیم آینده هیچ فرد بیکاری در راور نداشته باشیم و من اراده می کنم و تمام امکانات را به کار می‌گیریم تا این اتفاق بیفتد، اما مردم و مسئولان ابزار کار هستند.

استاندار کرمان هم در این مراسم، گفت: ستاد فرمان اجرایی حضرت امام (ره) بنا به خواست خدا و به صورت داوطلبانه برای مدیریت توسعه شهرستان راور پیشقدم شده است که هجدهمین موسسه غیردولتی در مناطق هشت‌گانه اقتصاد مقاومتی استان کرمان است.

استاندار کرمان ادامه داد: در شهرستان راور با همت مخبر رئیس ستاد فرمان اجرایی حضرت امام (ره) در تلاش هستیم تا اقتصاد روستایی شکوفا شود و روستاییان به مناطق خود برگردند و از جمعیت حاشیه‌نشینی و آسیب‌های ناشی از آن جلوگیری شود.

رزم‌حسینی تاکید کرد: مردم راور به ستاد فرمان اجرایی حضرت امام (ره) اعتماد دارند و باید این اعتماد افزایش یابد و همکاری مردم با ستاد بیشتر شود تا شاهد توسعه راور و ایجاد شغل برای جوانان و شادی و نشاط مردم این خطه باشیم.

به موجب تفاهمنامه توسعه پایدار اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شهرستان راورِ کرمان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به عنوان معین، مدیریت اقدامات منجر به توسعه این شهرستان را بعهده می‌گیرد و در طول 3 سال آینده، برنامه جامع توسعه راور را طراحی و اجرا خواهد کرد.

توسعه‌ی پايدار با مشارکت همه‌جانبه‌ی مردم، رشد توانمندسازي فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي جامعه‌ی محلي، کاهش آسيب‌هاي اجتماعي، اشتغال‌زايي پايدار، افزايش رضايت و اميد به زندگي، افزايش جمعيت و تلاش در جهت مهاجرت معکوس و کمک به ساخت، تکميل و تجهيز زيرساخت‌هاي مورد نياز شهرستان راور، از اهداف این تفاهمنامه عنوان شده است.

کد خبر 360715

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha