همشهری آنلاین: نمایندگان مردم لنگرود و مهاباد با اعلام قانع شدن از پاسخ های وزیر امور اقتصادی و دارایی از علی طیب نیا قول گرفتند که کارگروهی ویژه برای بررسی وضعیت کوله‌برها در دولت تشکیل شود.

به گزارش ایرنا،علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی برای پاسخگویی به سوال های مهرداد بائوج لاهوتی نماینده لنگرود درباره پرداخت نشدن سهم شهرداری ها از درآمد مالیات بر ارزش افزوده و جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد درمورد نظارت دولت بر گمرک در جلسه علنی روز سه شنبه-12 بهمن- مجلس شورای اسلامی حضور یافت.

لاهوتی با طرح این پرسش از وزیر اموراقتصادی و دارایی که علت تخلف قانونی در عدم پرداخت عوارض شهرداری ها از مالیات بر ارزش افزوده چیست؟، گفت: اگر دولت به تعهدات خود عمل می کرد امروز وضعیت حمل و نقل شهری بسیار مناسب تر بود زیرا دولت باید سالیانه 12 هزار میلیارد توامان از عواضی که مردم به شهرداری ها پرداخت کرده اند و به خزانه واریز می شود را به شهرداری ها باز گرداند که این کار را نکرده است.

وی افزود:‌شهرداری ها چون مطالبات خود از دولت را دریافت نمی کنند، امروز اقدام به شهر فروشی کرده اند یعنی 99 درصد احکام ماده 100 خلاف قانون است اما این نشان می دهد که شهرداری ها برای کسب درآمد کار دیگری نمی توانند انجام دهند.

عضو کمیسیون برنامه وبودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: دولت باید بدون این که در اموال دهیاری ها و شهرداری ها دخل و تصرف کند، درآمدهای آنها را پرداخت کند.

وی در پایان از وزیر امور اقصادی و دارایی خواست که پیش از اسفندماه سال جاری بدهی دولت به شهرداری ها و دهیاری ها که حدود سه هزار میلیارد تومان است را به آنها پرداخت کند و در این صورت گفت که از پاسخ های وزیر امور اقتصادی و دارایی قانع شده است.

  • گریه نماینده مهاباد به دلیل کشته شدن کوله بران در زیر بهمن

جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد در مجلس نیز با طرح این سوال که چرا دولت نظارت کافی بر واردات در گمرکات ندارد؟، گفت: متاسفانه واردات بی رویه و بیش از نیاز کشور، تولید را با خطرات جدی مواجه کرده ولی وزارت اقتصاد اجازه می دهد قاچاق کالا از گمرکات انجام شود.

وی افزود:‌متاسفانه مرزهای غربی و شرقی کشور برای افرادی خاص منبع قاچاق شده است و افراد خاصی با یک تلفن در گمرکات مرزی هزاران تن کالا را جابجا می کنند و میلیاردها تومان به جیب می زنند.

نماینده مردم مهاباد در مجلس در این هنگام شروع به گریه کرد و اظهارداشت:‌در چند روز گذشته کولبران بخاطر 100 هزار تومان یا روی مین می روند یا زیر بهمن می مانند اما هرچه برای پیگیری وضعیت آنها با وزیر کشور و رییس نیروی انتظامی و رییس سازمان گمرک نشست گذاشتیم هیچ کدام به سرانجام نرسیده است.

محمود زاده تصریح کرد: با واردات بی رویه محصولات کشاورزی، کشاورزان حتی نمی توانند محصولات خود را با قیمت تمام شده در کشور بفروشند ولی افراد خاصی شبانه هزاران تن خشکبار و محصولات کشاورزی را از مرزهای رسمی کشور قاچاق می کند.

مسعود پزشکیان که ریاست ساعاتی از صحن علنی را برعهده داشت در پایان سخنان وی گفت: به نمایندگان مهاباد و سردشت درگذشت این کولبران را تسلیت گفت .

وی اظهارداشت: وزیر اقتصاد قول می دهند که بصورت ویژه با تشکیل کارگروهی در دولت موضوع کولبران را پیگیری کنند.

محمود زاده نیز گفت: اگر طیب نیا این قول را می دهد من نیز قانع شده ام و سوال خود را به رای نمی گذارم.

 ١٦ نفر شنبه شب در منطقه سرچشمه قره‌دان از روستای بیوران علیا از توابع شهرستان سردشت یکی از نقاط برف‌گیر منطقه که به دنبال ورود سامانه بارشی به کشور چند روزی است درگیر برف و کولاک است گرفتار بهمن شدند که با حضور نیروهای امدادی تعدادی از آنها از زیر برف نجات پیدا کردند. عملیات امداد و نجات محبوس‌شدگان بهمن سردشت با کمک تعدادی از اهالی روستاهای اطراف و یک قلاده سگ زنده‌یاب باعث نجات ٦ نفر از مرگ حتمی شد، اما اقدامات انجام شده و حضور نیروهای داوطلب مردمی برای نجات جان ٤ کولبر جوان این منطقه بی‌نتیجه بود. این حادثه دلخراش با مرگ یک جوان در شب گذشته ، 5 جان باخته دارد.

 

کد خبر 360584

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha