پرونده پسر نوجوانی که در جریان جنایتی هولناک ستایش - دختر شش‌ساله افغان - را در خیرآباد ورامین به قتل رسانده است، برای استیذان به دفتر رئیس قوه قضاییه فرستاده شد.

روز 21فروردين‌ماه امسال جنايت هولناكي در خيرآباد ورامين اتفاق افتاد كه نام دختري افغان به نام ستايش را سر زبان‌ها انداخت. ماجرا از اين قرار بود كه پسر 17ساله همسايه به نام اميرحسين، ستايش شش‌ساله را به خانه‌شان كشانده و بعد از آزار و اذيت وي را به قتل رسانده بود. او حتي تلاش كرده بود تا با اسيد جسد را از بين ببرد اما در اين كار ناكام ماند و يك روز بعد درحالي‌كه اين ماجرا را براي يكي از همكلاسي‌هايش بازگو كرده بود راز اين جنايت برملا و او دستگير شد.

اين جنايت آنچنان هولناك بود كه ابعاد گسترده‌اي پيدا كرد و باعث شد رسيدگي به آن به‌طور ويژه در دستور كار دستگاه قضا قرار گيرد. متهم در جلسه محاكمه كه در شعبه هفتم دادگاه كيفري يك استان تهران به رياست قاضي خازني برگزار شد، مدعي شد كه هنگام وقوع جنايت به‌دليل مصرف مشروبات الكلي سياه مست شده و اختياري از خودش نداشته است اما قضات دادگاه وي را گناهكار تشخيص داده و به اتهام قتل عمدي به قصاص و به اتهام تجاوز به اعدام محكوم كردند. هرچند متهم و وكلاي مدافعش به اين رأي اعتراض كردند اما رأي دادگاه در ديوان عالي كشور تأييد و به واحد اجراي احكام دادسراي ورامين فرستاده شد.

ابوالقاسم مرادطلب، دادستان ورامين با تأييد اين خبر به همشهري گفت: «چند روز قبل پرونده به‌دست ما رسيد و بعد از بررسي مقدماتي در واحد اجراي احكام آن را براي انجام استيذان به دفتر رئيس قوه قضاييه فرستاديم؛ چراكه همه آراي قصاص و اعدام بايد به تأييد ايشان برسد و با استيذان از ايشان است كه حكم اجرا مي‌شود. درصورتي كه براي اجراي حكم اين پرونده نيز موافقت شود ما براي اجراي آن اقدام خواهيم كرد.» وي درباره احتمال بخشيده شدن متهم نيز گفت:

«تاكنون من و همكارانم در دادسرا وارد اين بحث نشده‌ايم اما خانواده متهم و وكيل مدافعش به‌دنبال جلب رضايت اولياي دم هستند.» وي درباره وضعيت روحي متهم نوجوان نيز گفت: «طبق آخرين اخبار او كه مدتي قبل به‌دليل مشكلات روحي به بيمارستان منتقل شده بود، حالا وضعيت خوبي دارد و در كانون اصلاح و تربيت نگهداري مي‌شود.»

کد خبر 360500

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha