دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: مراسم تشییع پیکر شهدای آتش‌نشان در مصلای امام خمینی (ره) آغاز شد.

به گزارش ایسنا، مراسم از حدود ساعت 9 دقیقه با حضور علی لاریجانی رییس قوه مقننه، آیت‌الله آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه، حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری، حسین فریدون برادر و دستیار ویژه رئیس جمهور ایران، رحمانی فضلی وزیر کشور، حجت الاسلام پورمحمدی وزیر دادگستری، جعفری دولت آبادی دادستان تهران، پرویز فتاح رییس کمیته امداد، سرلشگر رحیم صفوی، استاندار تهران، حجت الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی، رییس شورای شهر و جمعی از اعضای شورای شهر تهران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و برخی از مسئولان لشگری و اقشار مختلف مردم آغاز شد.

اسامی شهدای آتش‌نشان حادثه پلاسکو عبارتند از: فریدون علی‌تبار، محمد آقایی، محسن قدیانی، حسین حسین‌زاده، علیرضا سفی‌زاده، حسین سلطانی، رضا شفیعی، امیرحسین داداشی، مجتبی کوهی، علی مستوفی، ناصر مهرورز، بهنام میرزاخانی، حامد هوایی قوشچی، علی امینی، محسن روحانی، رضا نظری و بهنام میرزاخانی.

همچنین آتش نشانان ایستگاه‌های مختلف تهران به احترام همقطاران شهید خود خبردار در محوطه مصلی ایستاده‌اند .

خانواده‌های شهدای آتش‌نشان و اقشار مختلفی از مردم در محل مصلای تهران حضور دارند تا پس از تشییع، پیکر 16 شهید آتش‌نشان حادثه پلاسکو را برای خاکسپاری در قطعه 50 بهشت زهرا(س) بدرقه کنند.

آیت‌الله امامی کاشانی برپیکر شهدای آتش نشان نماز اقامه می‌کند.

پس از پایان نماز، پیکرهای شهدا در میان مداحی و سینه‌زنی از سمت درب ضلع جنوبی مصلی خارج شد و بر دوش همقطاران و مردم سوگوار تا خیابان‌های شهید مفتح و شهید مطهری تشییع شود. هر چند به علت ازدحام جمعیت، حرکت خودروهای حامل پیکر شهدا به سختی و آرام صورت می گیرد.

در ضلع جنوبی مصلی چهار دستگاه کامیون آتش‌نشانی گل زده و آماده انتقال پیکر شهدای آتش‌نشان به سمت بهشت‌زهرا(س) بودند.

خانواده‌های شهدای آتش‌نشان و اقشار مختلف مردم از ساعتی قبل از شروع مراسم در محل مصلای تهران حضور دارند تا پس از تشییع، پیکر 16 شهید آتش‌نشان حادثه پلاسکو را برای خاکسپاری در قطعه 50 بهشت زهرا(س) بدرقه کنند.

همچنین آتش نشانان ایستگاه‌های مختلف علاوه بر اینکه در داخل شبستان مصلی حضور دارند، به احترام همقطاران شهید خود در محوطه مصلی نیز خبردار ایستاده‌اند.

پیکر شهدای آتش‌نشان در طول مسیر از خیابان مفتح به سمت میدان هفت تیر، خیابان کریمخان، خیابان حافظ و سپس بهشت زهرا (س) تشییع می شود.

ماموران پلیس راهور از شهروندان در خواست دارند با توجه به تسهیلات مترو و شرکت اتوبوس رانی، شرکت کنندگان در مراسم حتما با وسایل نقلیه عمومی برای حضور در بهشت زهرا (س) استفاده کنند. بر اساس همین اعلام، خودروهای پارک شده در حاشیه خیابان قنبرزاده و مطهری که توسط پلیس راهور جا به جا شده، به پارکینگ مصلی انتقال یافته است و صاحب خودروها می توانند برای اطلاع از مکان پارک و انتقال خودرو خود با ۱۱۰ تماس بگیرند.

پیکر شهدای آتش‌نشان پس از تشییع تا میدان هفتم تیر، در ساعت 12:10 به آمبولانس‌های بهشت زهرا(س) منتقل شد تا طی مراسمی در قطعه 50 و در جوار شهدای منا آرام گیرند.

پیکرهای مطهر شهدای آتش نشان توسط بالگردهای راهور و ناجا گلباران شد.

خانواده آتش نشان شهید علی امینی شمع شب تولد و وداعش را با هم افروختند؛ روز گذشته سالروز تولد این آتش نشان شهید در حادثه پلاسکو بود.

علاوه بر حضور گسترده مردم در مصلای تهران و خیابان‌های اطراف برای تشییع شهدای آتش نشان، جمعیت زیادی از شهروندان نیز برای شرکت در مراسم خاکسپاری آتش‌نشانان در قطعه ۵۰ بهشت زهرا حاضر شده اند.

حسن قاضی‌زاده هاشمی و محمود علوی، وزاری بهداشت و اطلاعات در مراسم تشییع شهدای آتش نشان حاضر شدند.

پیکر ۱۶ آتش‌نشان شهید حادثه پلاسکو پس از قرائت نماز در مصلای تهران، روی دوش شهروندان تهرانی تشییع و در قطعه ۵۰ بهشت زهرا (س) آرام گرفت.

کد خبر 360405

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha