همشهری آنلاین: سهم ایران در اولین دوره لیگ جهانی کاراته وان در سال ۲۰۱۷ دو مدال طلا و دو مدال برنز بود تا کشورمان در جدول توزیع مدال بعد از ژاپن و ایتالیا و بالاتر از میزبان در رده سوم قرار بگیرد.

Karate Team

به گزارش سایت فدراسیون کاراته، پس از 3 روز پیکار بیش از هزار کاراته‌کا در لیگ جهانی کاراته وان پاریس، این پيكارها با معرفی نفرات برتر به پایان رسید و سهم ایران در این دوره از مسابقات 2 مدال طلا و 2 برنز بود.

برای ایران، طراوت خاکسار در وزن 55- کیلوگرم و سجاد گنج‌زاده در وزن 84+ کیلوگرم طلا گرفتند و ذبیح‌اله پورشیب در وزن 84- کیلوگرم و سامان حیدری در وزن 84+ کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند.

اما به غیر از این 4 کاراته‌کا، 8 ورزشکار ایرانی دیگر هم در این رقابت‌ها حضور داشتند که از رسیدن به مدال بازماندند. حمیده عباسعلی در وزن 68+ کیلوگرم زنان با 3 برد و 1 باخت به کار خود پایان داد. در وزن 60- کیلوگرم مجید حسن‌نیا از مبارزه با نماینده رژیم اشغالگر قدس امنتاع کرد. در وزن 75- کیلوگرم، علی‌اصغر آسیابری 5 برد و 1 باخت به دست آورد. سهم ابراهیم حسن‌بیگی 1 برد و 1 باخت بود و یونس ناصری در گام نخست نتیجه را به رقیب واگذار کرد.

همچنین در وزن 84- کیلوگرم، احسان حیدری صاحب 4 برد و 2 باخت شد و مهدی خدابخشی به 4 پیروزی و 1 باخت رضایت داد. هادی عرب هم در وزن 84+ کیلوگرم در اولین مبارزه با شکست مواجه شد.

در پایان این مسابقات و در توزیع مدال کومیته و کاتا، ژاپن با 5 مدال طلا، 2 نقره و 6 برنز به کار خود پایان داد. بعد از مهد کاراته جهان، ایتالیا 2 طلا، 2 نقره و 2 برنز و ایران 2 مدال طلا و 2 برنز به دست آوردند. فرانسه هم 1 طلا، 2 نقره و 6 برنز را تصاحب کرد. کشورهای ازبکستان، ونزوئلا، اوکراین و صربستان هم جزو کشورهای طلایی این دوره از مسابقات بودند.

اما در بخش کومیته، ژاپن، ایران و فرانسه، سه تیم برتر بودند. ژاپن 3 طلا، 1 نقره و 4 برنز گرفت، ایران صاحب 2 طلا و 2 برنز شد و فرانسوی‌ها 1 طلا، 1 نقره و 3 برنز گرفتند.

طراوت خاکسار

 

کد خبر 360401

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha