پنجشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: افرادی دچار آرتروز زانو که درد می‌کشند، هستند گاهی با پوشیدن کفش‌های مخصوصی به نام کفش‌های کاهنده فشار یا unloading تسکین می‌یابد.

این کفش‌ها زیره سفت‌تری دارند و کفی آن‌ها اندکی به یک طرف شیب دارد تا وضعیت پا درون کفش تغییر یابد، با این هدف که فشار کمتری بر زانو وارد شود.

اما یک بررسی اخیر که نتایج آن در سالنامه‌های پزشکی داخلی منتشر شده است، نشان می‌دهد، این نوع کفش‌ها نسبت به کفش‌های خوب پیاده‌روی تأثیر بیشتری در کاهش درد یا بهبود کارکرد ندارند.

پژوهشگران در این بررسی ۶۴ نفر مبتلا به آرتروز زانو (با سن ۵۰ یا بیشتر) را به طور اتفاقی به دو گروه که از کفش‌های جدید کاهنده فشار یا کفش‌های پیاده‌روی جدید هر روز برای شش ماه استفاده می‌کردند، تقسیم کردند. در پایان دوره بررسی، به نظر می‌رسید هر دو نوع کفش به طور یکسانی در کاهش درد و بهبود کارکرد مؤثر بوده‌اند، به طوری که درد حدود ۲۵ درصد کاهش یافت و کارکرد حدود ۲۲ درصد بهبود پیدا کرد.

اگر می‌خواهید کفش‌های پیاده‌روی شما دردتان را کاهش دهند، به دنبال یک کفش ورزشی از نوع پایدارکننده (stability-type) باشید که کفی جذب‌کننده ضربه و زیره سفت اندکی قوس دار داشته باشد تا به این ترتیب وزن بدنتان به طور یکسان‌تری هنگام پیاده‌روی در پا توزیع شود.

ضمناً کفشی را بخرید که به طور حرفه‌ای برای پایتان اندازه شده باشد نه اینکه صرفاً کفشی را از قفسه فروشگاه انتخاب کنید 

Harvard Health Letter

کد خبر 359973

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha