همشهری‌آنلاین: شورای اروپا در قطعنامه‌ای که اعضای پارلمان اروپا به آن رای دادند، از افزایش خشونت‌ها طی دو سال اخیر نسبت به خبرنگاران در اروپا، به ویژه در ترکیه و شبه‌جزیره کریمه،‌ انتقاد کرد.

شورای اروپا تصریح کرد با توجه به اتخاذ قوانین سخت‌گیرانه در ترکیه، اوضاع رسانه‌ها و خبرنگاران در این کشور وخیم است.

مجمع پارلمانی شورای اروپا در نشست خود در استراسبورگ اعلام کرد از ژانویه 2015، 16 خبرنگار در 47 کشور این نهاد در پی اقدام‌هايخشونت‌آمیز کشته و عده بسیاری در حمله‌ها زخمی شدند.

این قطعنامه با 110 رای موافق ، 15 رای مخالف و 9 رای ممتنع به مناسبت گزارشی در مورد «حمله علیه خبرنگاران و آزادی رسانه‌ها در اروپا» به تصویب رسید.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه، مجمع پارلمانی شورای اروپا به ویژه اوضاع ترکیه و اوکراین را در خصوص قتل ، تهاجم و بازداشت خبرنگاران بسیار نگران‌کننده توصیف کرد.

در این گزارش به چندین مورد هدف قرار گرفتن خبرنگاران به ویژه در ترکیه اشاره دارد.

مجمع پارلمانی شورای اروپا تصریح کرد با توجه به اتخاذ قوانین سخت‌گیرانه در زمان حالت فوق‌العاده در ترکیه ، اوضاع رسانه ها و خبرنگاران در این کشور وخیم است. این نهاد از ترکیه خواست «تمام خبرنگارانی را که برای مشارکت در اقدام‌هاي تروریستی مجرم شناخته است، آزاد کند.»

بیش از 100 خبرنگار در ترکیه دستگیر و زندانی شده‌اند و کارت خبرنگاری 330 نفر دیگر باطل شده. همچنین 60 روزنامه و مجله ، 16 شبکه تلویزیونی ، 23 شبکه رادیویی و سه خبرگزاری نیز در این کشور بسته شدند.

کد خبر 359913

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha