همشهری آنلاین: رییس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت به اظهاراتی مبنی بر آسیب‌رسان بودن مواد نگهدارنده موجود در محصولات غذایی از جمله کنسروها پاسخ داد.

نگران سلامت "نگه‌دارنده‌ها" در محصولات غذایی نباشید

دکتر زهرا عبداللهی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تاکید بر اینکه مردم نگران آسیب رساندن مواد نگهدارنده موجود در محصولات غذایی نباشند، اظهار کرد: مواد نگهدارنده به منظور ماندگاری مواد غذایی و همچنین برخورداری این محصولات از کیفیتی مناسب به کار می‌رود. برای استفاده از آن نیز استانداردهای خاصی تعریف شده‌است.

وی افزود: در این استاندارد، میزان مواد نگهدارنده و نوع آن نیز مشخص شده‌است. اگر افزودن این مواد در حد استاندارد باشد، مشکلی ایجاد نمی‌کند؛ چرا که برای ماندگاری محصول لازم است. ولی اگر بیشتر از مقدار توصیه شده باشد، مانند هر محصو ل دیگری مشکل ایجاد می‌کند.

رییس اداره بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، در ادامه بیان کرد: سازمان ملی استاندارد میزان مجاز اضافه کردن این مواد را برای هریک از محصولات غذایی تعریف کرده‌ است و صنایع نیز موظف به رعایت آن هستند.

به گفته عبداللهی، بازرسان سازمان ملی استاندارد و سازمان غذا و دارو، محصولا ت غذایی را به صورت تصادفی از بازار انتخاب می‌کنند و برای بررسی میزان مواد نگهدارنده موجود در آن و همچنین مطابقت با استانداردهای تعریف شده، به آزمایشگاه می‌فرستند.

 

کد خبر 359884

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha