مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۷
۰ نفر

پنجشنبه این هفته و از ساعت ۸صبح مراسم تشییع پیکر شهدای آتش‌نشان و جانباختگان حادثه پلاسکو در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

۱۶ آتش‌نشان در حادثه پلاسکو به شهادت رسیدند.

اين خبر را رئيس ستاد تشييع پيكر شهداي آتش‌نشان روز گذشته در نشست خبري مراسم تشييع اعلام كرد. مجتبي عبداللهي در اين نشست ضمن تقدير از شهروندان شريف و نوع‌دوست كه با حضور در ايستگاه‌هاي آتش‌نشاني با اين قشر همدردي كردند، تصريح كرد:

از همه امت حزب‌الله و شهيد پرور ايران دعوت مي‌كنم در مراسم با‌شكوه تشييع پيكرشهيدان آتش‌نشان شركت كنند. وي گفت: همه عزيزان در حال تلاش هستند تا پيكرها از صحنه حادثه بيرون بيايند. تا 2روز ديگر وقت داريم و اين تلاش ادامه دارد. اميدواريم اين اتفاق رخ دهد.عبداللهي درپاسخ به سؤالي در ارتباط با تشييع 4پيكر ديگر كه در زيرزمين ساختمان كشف شدند، گفت:

اين شهروندان نيز همزمان با آتش‌نشانان تشييع خواهند شد و در انتهاي مراسم به خانواده‌ها تحويل داده مي‌شوند. وي افزود: طبق پيگيري‌هاي صورت گرفته، درخواست خانواده شهدا اين است كه 2نفر را به شهرستان‌ها منتقل كنيم. به جهت تكريم همزمان با شهدا تشييع مي‌شوند و پس از پايان مراسم در بهشت زهرا به خانواده‌ها تحويل داده مي‌شوند.

رئيس ستاد تشييع پيكر شهداي آتش‌نشان در نشست خبري ديروز گفت: همه خدمات مورد نياز مراسم تشييع از سوي شهرداري پيش‌بيني شده است. شركت واحد اتوبوسراني در حال پيگيري است و جلسات اجرايي با مديران مربوطه داريم. روال جاري را در پيش خواهيم داشت و اتوبوسراني بسيج خواهد شد تا نيروها را منتقل كنيم. مترو نيز آمادگي دارد و هماهنگي صورت گرفته تا مردمي كه مي‌خواهند از نقاط مختلف شهر در اين مراسم حضور داشته باشند از خدمات مناسبي برخوردار شوند. وي افزود: قطعا بليتي درخصوص اتوبوس و مترو دريافت نمي‌شود و خدمات دهي به‌صورت رايگان خواهد بود؛هم براي رفتن به مراسم و هم انتقال به بهشت زهرا و بازديد از قطعه شهداي عزيز اين خدمات‌دهي ادامه دارد.

  • شجاعت ستودني

سردار كريمي، جانشين پليس تهران و نماينده پليس دراين نشست ضمن تسليت بابت شهادت 16نفر از آتش‌نشانان كه جانشان را تقديم كردند تا ديگران به خطر نيفتند، گفت: شجاعت و ايثارگري اين عزيزان در بحث اطفاي حريق ستودني است. وي با بيان اينكه اميدواريم در ساعت‌هاي آينده خبرهايي از پيكرهاي اين عزيزان نيز به دست‌آيد، اظهاركرد: در روز تشييع باشكوه همه مردم حضور يابند تا اخلاص و احساساتي كه در اين چند روز داشتند به تصوير كشيده شود و تسلاي دل خانواده شهدا شود.

سردار كريمي با بيان اينكه از دقايق اول حادثه همكاران پليس من در كنار نيروهاي آتش‌نشاني حضور داشتند، تصريح كرد: با همان جديتي كه آتش‌نشانان براي اطفاي حريق داشتند، در حريم پلاسكو هم داشتند تا مردم را از خطري كه متوجه‌شان بود مصون بدارند. زيرا تقريبا موادي كه در آنجا بود باعث تهديد و خطر بود.

با همكاري دوستان در شهرداري توانستيم اكثر افراد را به بيرون منتقل كنيم. وي ادامه داد: در برخي مستندات مردم مقاومت مي‌كردند اما پيگيري آتش‌نشاني و نيروي انتظامي باعث شد صدماتي در اين زمينه نداشته باشيم. پس از وقوع اين حادثه هم مردم در اطراف ساختمان حضور داشتند اما پليس بلافاصله محل را ايزوله كرد تا با همكاري خوب مردم وضعيت را براي امداد و نجات و مباحث بعدي آماده كنيم و بستر مناسبي براي شهرداري و آتش‌نشاني، امداد و اورژانس فراهم كنيم.

سردار كريمي افزود: تا به امروز سعي كرده‌ايم كه امنيت مغازه‌هاي مجاور پاساژ را حفظ كنيم تا دغدغه‌اي براي صاحبان نباشد. تا امروز كه روز ششم است حتي يك گزارش از سرقت يا هرگونه ناامني در محدوده نداشته‌ايم كه نشان مي‌دهد پليس وظيفه‌اش را به خوبي انجام داده و هدايت خوب دكتر قاليباف در بحران و برنامه‌ريزي خوب ايشان شرايط را مساعد كرده است. وي ادامه داد: تا به حال حدود 75گاو صندوق به پليس آگاهي منتقل شده و 5تا به صاحبان تحويل داده شده است.

تعدادي از افراد از در پشت پلاسكو وارد شدند كه 30نفر ديگر نيز اموال‌شان را برداشتند. وي با بيان اينكه تلاش پليس هم افزايي و همدلي با مديران شهري بوده است، گفت: اين هم‌افزايي قابل تقدير است. نماينده پليس در اين نشست بابيان اينكه هم‌اكنون تنها محدوديت در محل خود حادثه است، بيان كرد:

تمامي محدوديت‌ها برداشته شده است. وي تأكيد كرد: تا به امروز حدود 8نفر با مراجعه به پليس آگاهي فقداني اعلام كردند كه 4نفر جنازه‌شان پيدا شد و آتش‌نشان نبودند. البته پليس آگاهي در حال بررسي است تا صحت و سقم اين 8مفقودي را بررسي كند. وي تأكيد كرد: پيكر 3 آتش‌نشان و 4كسبه تاكنون به پزشكي قانوني انتقال داده شده و تنها يك نفر شناسايي نشده‌‌است.
بيشتر شايعات از خارج كشور است

بيشتر شايعات و حواشي مطروحه از سوي كساني است كه اصلا در ايران نيستند. مهدي ذاكري رئيس شوراي اطلاع‌رساني شهرداري تهران با بيان اينكه دوربين صدا و سيما به‌صورت 24ساعته در محل حادثه مستقر بوده است، گفت: سخنگوي ستاد بحران و آتش‌نشاني، پليس، شهردار تهران و پزشكي قانوني هر آنچه لازم بوده را از سر صحنه بيان كردند و حتي يك دقيقه نيز گزارش مستقيم قطع نشده است.

ذاكري با بيان اينكه از آن طرف با حواشي مواجه هستيم كه در فضاي مجازي توسط كساني منتشر مي‌شود كه اكثرا در ايران نيستند و پايگاه‌شان خارج از كشور است، ادامه داد: مطمئنا اين حواشي‌ روي ذهن مردم اثر نمي‌گذارند و به‌طور حتم مردم هوشيارتر هستند. وي با اشاره به اينكه مردم تلاش مي‌كنند هر چه دارند به ميدان بياورند، ادامه داد:

اخبار مستند همان‌هايي است كه از طريق صدا و سيما منتشر مي‌شوند. مشاور شهردار تهران با بيان اينكه خواهش مي‌كنم اخباري كه سنديت ندارد را منتشر نكنيد، گفت: با منتشر كردن اين اخبار به آن مادري كه فرزند ايثارگرش را از دست داده ظلم مي‌كنيم و بايد از مردم بخواهيم بي‌توجهي نكنند و اين اخبار را منتشر نكنند. وي ادامه داد: سازمان زيباسازي در تلاش است تا تمثيلي در محل چهارراه استانبول نصب شود و كميسيون نامگذاري شوراي شهر تهران در تلاش است محلي را براي نامگذاري اين افراد درنظر بگيرد.

 

کد خبر 359858

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha