سه‌شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: طرح جدیدی برای توربین‌های بادی که از طبیعت الهام گرفته شده‌است، می‌تواند به صنعت تولید انرژی باد در مقیاس بزرگ و کوچک جهتی تازه دهد.

توربین بادی

براساس گزارش ديسكاوري،‌ شركتي در آفريقاي شمالي با الهام از بال‌هاي مرغ‌ مگسخوار، فناوري توربين بادي با قابليت تغيير الگوي چرخش ارائه داده‌است كه به نظر زيباترين توربين بادي است كه تاكنون ساخته شده‌است.

اين توربين‌ها كه توسط شركتي به نام تاير ويند در تونس ساخته شده‌است، از اصولي بهره برده‌است كه عملكرد مكانيكي بال مرغ‌هاي مگس‌خوار را تقليد مي‌كند.

اين طرح كاملا متفاوت از توربين‌هاي بادي موتوردار است زيرا به جاي تبديل كردن حركت خطي، وزش باد،‌به حركت مدور، چرخش پره‌هاي توربين،‌ حركت خطي را به الگويي به شكل عدد 8 تبديل مي‌كند،‌ درست همان الگويي كه بال مرغ هاي مگس‌خوار در حين پرواز دارند و در عين حال اين شكل از چرخش در ضربه‌هاي رو به بالا و رو به پايين انرژي توليد مي‌كنند.

شركت توليد كننده اين توربين‌ها هنوز اطلاعاتي درباره خروجي برق اين توربين‌ها اعلام نكرده‌است،‌اما به گفته اين شركت،‌اين سيستم هنوز در مراحل اوليه آزمايش است و به گونه‌اي طراحي شده تا بتواند در سيستم‌هاي مصرفي كوچك و نيروگاه‌هاي صنعتي بزرگ كارايي داشته‌باشد.

به گفته اين شركت،‌ فناوري به كار گرفته شده در توربين‌هاي بادي جديداز قابليت استفاده در پمپ‌هاي مكانيكي،  موتورهاي احتراقي و زيردريايي‌ها برخوردار است.

کد خبر 359783

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha