همشهری آنلاین: رییس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، سرطان سینه را پنجمین عامل مرگ و میر ناشی از سرطان‌ها در جهان دانست و گفت: در ایران، ۱۰ هزار زن هر سال به سرطان سینه مبتلا می‌شوند.

سرطان سینه

دکتر محمداسماعیل اکبری، به مناسبت هفته ملی مبارزه با سرطان افزود: زنان ایرانی نزدیک به 10 سال زودتر از زنان کشورهای غربی به این بیماری مبتلا می‌شوند.

وی، سرطان سینه را شایع‌ترین سرطان زنان در کشور دانست و گفت: این سرطان نسبت به برخی از سرطان‌ها، کمتر کشنده است. به عبارت دیگر، فوت زنان ایرانی بر اثر سرطان معده بیشتر از سرطان سینه است.

رییس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار کرد که هم اکنون نزدیک به 75 درصد از زنان مبتلا به سرطان سینه در کشور 5 سال زنده می‌مانند.

  • بارداری و شیردهی از عوامل بسیار مهم پیشگیری از سرطان سینه

وی بارداری و شیردهی را از عوامل بسیار مهم در پیشگیری از سرطان سینه دانست و اظهار کرد: بارداری کمتر از 20 سالگی یا شیردادن دو سال به نوزادان از عوامل بسیار مهمی در پیشگیری سرطان سینه است.

اکبری با اشاره به این که ما این شاخص اجتماعی را در کشور ضعیف و فرایند ازدواج را سخت کردیم، بیان کرد: با بالارفتن سن ازدواج در کشور، سن بارداری هم افزایش یافته است.

وی هورمون‌های مصرفی را از دیگر عوامل ابتلا به سرطان سینه اعلام کرد و گفت که ازدواج، استرس، مصرف دخانیات و مواد الکلی از دیگر عوامل ابتلا به این سرطان هستند.

اکبری به زنان توصیه کرد که از عوامل خطرزاي  این بیماری دوری کنند تا سلامت خود را به خطر  نيندازند و  دچار هزینه‌های فراوان درمان سرطان نشوند.

کد خبر 359704

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha