شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۸
۰ نفر

همشهری دو - فاطمه محمدصالحی: معروف است که مردها از راه چشم عاشق می‌شوند و زن‌ها از راه گوش.

ازدواج

همسراني كه نمره خوشبختي خوبي به رابطه‌شان مي‌دهند حتي از دانستن و يادگرفتن توصيه‌هاي كوتاه ساده هم به راحتي نمي‌گذرند اما گروهي از همسران هم هستند كه خودشان تيشه به ريشه گرماي زندگي‌شان مي‌زنند. حتي رفتار اشتباه برخي از همسران باعث به‌وجود آمدن سردمزاجي در رابطه زناشويي هم مي‌شود. در مورد خصوصيات همسراني كه علت سردمزاجي همديگر هستند بيشتر بدانيد تا بتوانيد به خوبي از اين امر پيشگيري كنيد.

  • مردهاي سرد‌كننده

زناني كه قرار بود با گوش‌هايشان عاشق شوند اگر به جاي محبت كلامي، ببينند كه مرد مي‌خواهد فقط با عملش بگويد كه دوست‌ات دارم كم‌كم مأيوس مي‌شوند و احساس سركوب شدن مي‌كنند. بعضي‌ها هم در مواجهه با همسر سردمزاجي كه حاضر به درمان هم نيست كم‌كم اثر مي‌پذيرند و سردمزاج مي‌شوند. مردهايي كه با طبيعت زن آشنا نيستند و توقعات رابطه‌هايي را دارند كه فقط و‌فقط در فيلم‌هاي غيراخلاقي وجود دارد و واقعي نيست هم از عوامل ايجاد سردمزاجي در خانم‌ها هستند. برخي از تحقيقات معتبر موارد زير را هم در سرد مزاجي زنان توسط همسرانشان مهم شمرده‌اند:
مردهايي كه مباشرت خشن را الگوي رفتارشان مي‌كنند.
مردهايي كه كمتر همسرشان را تأييد مي‌كنند و مقايسه و ظاهربيني افراطي دارند.
مردهايي كه وقت كافي صرف معاشقه و... نمي‌كنند.
البته زناني كه چنين همسراني دارند هم نبايد منفعل باشند بلكه با آگاه كردن همسر، اخطار دادن‌‌هاي صميمي و زمينه چيني براي رفع اين مشكلات مي‌توانند به كيفيت روابط زناشويي خود كمك كنند.

  • دوستي خاله خرسه...

بروز رفتار عشق آفريني كه مقدمات رابطه خصوصي همسران را ايجاد مي‌كند، نيازي است كه زن و مرد خانه از هم طلب مي‌كنند و برآورده شدنش برايشان آرامش به همراه دارد. اما، گاهي زوجين‌به اشتباه براي تأمين اين نياز جنسي از روش‌هاي مختلفي استفاده مي‌كنند. بعضي از راه‌ها هم وجود دارد كه همسران با انگيزه گرم كردن روابط جنسي‌شان از آن استفاده مي‌كنند اما در درازمدت كار را بدتر و ميل جنسي را سردتر مي‌كند؛ مثلا ديدن برنامه‌هاي ماهواره يا فيلم‌هاي غيراخلاقي يكي از اين موارد است يا مثلا بدون تجويز پزشك اسير تبليغات مي‌شوند و از داروهاي تبليغ شده در اين زمينه استفاده مي‌كنند. از اين دست مثال‌ها زياد است و اگرچه شايد هردو نفر هم راضي باشند اما باز شر بيشتري را به هر دو نفر مي‌رساند.

  • زنان سرد‌كننده

مردهايي كه با چشمشان بيشترين انگيزه مهرورزي به همسرشان را پيدا مي‌كنند نياز به تأمين لذت ديداري از طرف همسر دارند. ولي اين همه ماجرا نيست. همسراني كه به سهم خودشان صحنه‌هاي عاطفي هم ايجاد مي‌كنند نياز دارند راهنمايي قرآن عزيز را هم جدي بگيرند.يعني وقتي قرآن مردها را به كنترل چشم و حياي آن دعوت مي‌كند، خانم اين مرد هم بايد به همسرش در اين توانايي كمك برساند تا سير نبودن چشم شوهر عامل سرد مزاجي او نشود. نكته‌هاي زير نيز در زمينه‌چيني سرد مزاجي شوهرها اثر مهمي دارد:
مردها هم انسان‌اند و با حجم زياد خستگي روز ممكن است توان طبيعي‌شان كم شده باشد. رسيدگي بيشتر به تغذيه شوهر به جاي برچسب‌زدن مهم است.
غرور مرد را حفظ كنيد و اگر نياز به مراجعه به مشاور يا پزشك هست، آبروداري كنيد و به او اطمينان بدهيد كه حواس‌تان به او هست.
اگر زن خانه قدم اول كارهاي اشتباه را بردارد و مثلا خودش اهل تعامل‌هاي خارج از عرف با ساير مردان شود، خيلي زود همسرش هم ممكن است به خاطر روابط خارج از خانه به سردمزاجي برسد.
با روحيات فطرت مردانه آشنا شويد تا با برآورده كردن توقعات منطقي او، زمينه سردمزاج شدن را از همسرتان دور نگه داريد.

کد خبر 359373

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha