همشهری آنلاین: مدیرکل حوزه ریاست جمعیت هلال احمر با اشاره به آمادگی ۳۰ سگ نجات از برپایی چادرهای امدادگران در اطراف پلاسکو خبر داد و گفت: هلال احمر وسایل عملیاتی در چنین حوادثی را ندارد و ما پشتیبان شهرداری هستیم.

قلاده‌های سگ زنده‌یاب

به گزارش تسنيم، مصطفی محمدیون درباره بازدید خود از صحنه حادثه ساختمان پلاسکو و دستورات امدادی که در این زمینه داده شده است، اظهار داشت: هلال احمر به عنوان نیروی پشتیبان عمل می‌کند و کار اصلی بر عهده آتش نشانی و شهرداری است زیرا ما اصلاً وسایل عملیاتی در چنین حوادثی را نداریم.

مدیرکل حوزه ریاست جمعیت هلال احمر با اشاره برپایی 10 چادر امدادی برای حضور امدادگران و نجاتگران هلال احمر در اطراف ساختمان پلاسکو از اعزام 30 قلاده سگ نجات خبر داد و گفت: هم اکنون بیشترین تمکر بر روی آواربرداری است که متعاقباً با مشکلاتی مواجه است.

مدیرکل حوزه ریاست جمعیت هلال احمر ضمن بررسی امکانات و تجهیزات مورد نیاز جست‌وجو و نجات از آوار تیم‌های واکنش سریع جمعیت هلال احمر، با تشکیل جلسه هماهنگی نسبت به انجام ماموریت‌های امدادی و وظایف محوله به جمعیت هلال احمر در این حادثه سخنانی بیان کرد.

محمدیون از نیروهای هلال احمر مستقر در محل حادثه خواست تا با تمام توان نسبت به جست و جو و نجات زیر آوارماندگان اقدام کنند.

  • پایان جلسه کمیته بحران ساختمان پلاسکو

همچنين جلسه کمیته بحران حادثه ساختمان پلاسکو ساعت 11:30 قبل از ظهر جمعه یکم بهمن 95 با حضور محمدباقر قالیباف شهر تهران، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، سردار اشتری فرمانده انتظامی کشور، سردار ساجدی‌نیا فرمانده انتظامی تهران بزرگ، مسئولان آتش‌نشانی و رئیس اورژانس کشور برگزار شد.

این جلسه پس از گذشت یک ساعت و نیم بحث و گفت‌وگو و اتخاذ تصمیم‌ها و تدابیر جدید برای امدادرسانی و آواربرداری، لحظاتی پیش پایان یافت.

به گفته سردار اشتری فرمانده انتظامی کشور، تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه توسط سخنگوی کمیته بحران اعلام می‌شود.

ساختمان تجاری پلاسکو، ساعت 7 و 59 دقیقه صبح دیروز دچار حریق شد و به دلیل شدت آتش‌سوزی و انفجارهایی که دلیل آن هنوز مشخص نیست، حوالی ساعت 11 قبل ازظهر روز گذشته، فرو ریخت که بر اثر آن تعدادی از آتش‌نشانان زیر آوار گرفتار و برخی نیز مصدوم شدند.

کد خبر 359273

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha