همشهری آنلاین: اتحادیه اروپا در سالگرد اجرای برجام، تحریم شماری از شرکت‌های مرتبط با صنعت نفت ایران و نیز دیگر شرکت‌های اقتصادی و بیمه‌ای را لغو کرده است.

اتحادیه اروپا و ایران

به گزارش ایرنا، اتحادیه اروپا تحریم چهار شرکت مهم نفتی ایران شامل شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی صنعت نفت (اوپیک)، شرکت مدیریت و عملیات بهره برداری پتروپارس (POMC)، شرکت مهندسی و منابع پتروپارس (PRE) و شرکت گاز طبیعی مایع شده ایران را لغو کرده است.

در میان شرکت‌هایی که تحریم آنها لغو شده، اهمیت شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی صنعت نفت (اوپیک) بیش از سایرین است، زیرا این شرکت برای تامین مالی و سرمایه‌گذاری در طرح‌های صنعت نفت فعالیت دارد.

با رفع تحریم‌های این شرکت، شرایط سرمایه گذاری در پروژه‌های متعدد این صنعت و همچنین جذب سرمایه گذاری خارجی از طریق این شرکت، تسهیل می‌شود.

اتحادیه اروپا از سال 2012، این شرکت را در فهرست تحریم‌های خود قرار داده بود.

اتحادیه اروپا، علاوه بر شرکت‌های نفتی، تحریم شمار دیگری از شرکت‌های ایرانی در بخش‌های مختلف اقتصادی را رفع کرده است.

به گزارش تارنمای شورای اتحادیه اروپا، این اتحادیه در تاریخ 16 ژانویه تصمیم گرفت شرکت بیمه معلم، شرکت مدیریت و عملیات بهره برداری پتروپارس (POMC)، شرکت مهندسی و منابع پتروپارس (PRE)، شرکت آلومینیوم ایران، شرکت گاز مایع طبیعی ایران، شرکت کشتیرانی و تجاری هانساتیک و ناصر باطنی را از فهرست تحریم‌های شورای اتحادیه اروپا خارج سازد.

همچنین بانک صادرات و بانک صادرات شعبه لندن از فهرست تحریم‌ها خارج شدند.

سایر شرکت‌هایی که از فهرست تحریم‌ها حذف شده‌اند شامل شرکت نکا نوین یا نیکسا نیرو، شرکت تجاری وست سان ثبت شده در آلمان و شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی صنعت نفت می‌شود.

کد خبر 359178

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha