دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: دانشمندان در دانشگاه ورمونت دریافته‌اند مصرف فلفل قرمز تند با کاهش ۱۳ درصدی میزان مرگ و میر به واسطه سکته قلبی و مغزی ارتباطی مستقیم دارد.

فلفل

براساس گزارش ساينس‌ديلي، انواع فلفل‌ها و ادويه از قرن‌ها پيش براي درمان بيماري‌ها مفيد شناخته شده‌اند، اما تا سال 2015 كسي به ارتباط ميان مصرف فلفل‌قرمز و كاهش خطر مرگ پي نبرده‌بود. در آن سال محققان چيني ميان اين دو ارتباطي مستقيم يافتند و اكنون دانشمندان دانشگاه ورمونت با انجام مطالعه‌اي گسترده نتايج تحقيق چيني‌ها را تاييد كرده‌اند.

مصطفي چوپان دانشجوي پزشكي دانشگاه ورمونت و بنجامين ليتنبرگ استاد پزشكي اين دانشگاه با استفاده از داده‌هاي نظرسنجي بزرگ سلامت و تغذيه ملي كه 16 هزار آمريكايي در آن مشاركت داشته‌اند، ويژگي‌هاي اصلي داوطلبان را براساس ميزان مصرف فلفل قرمز تند مورد بررسي قرار دادند.

نتيجه اين بررسي نشان داد مردهاي جوان، مكزيكي-آمريكايي، متاهل، الكلي، سيگاري به استفاده از فلفل قرمز تمايل بيشتري دارند. اين افراد نسبت به افرادي كه فلفل قرمز مصرف نمي‌كنند از كلسترول پايين، و سطح درآمد و تحصيلات پاييني برخوردارند. محققان داده‌هاي 18 سال را بررسي كرده و تعداد مرگ‌ها و علت مرگ‌ها را در اين دوره زماني مورد توجه قرار دادند و دريافتند تعداد مرگ و مير در ميان مصرف‌كنندگان فلفل قرمز 13 درصدكمتر از افرادي است كه علاقه‌اي به اين گياه ندارند.

يكي از فوايد شناخته شده در فلفل قرمز، وجود ماده‌اي به نام كپسايسين است كه در مكانيزم سلولي و مولكولي تاثيرگذار بوده و مانع از چاقي مي‌شود و در عين حال جريان خون را در ميان عروق تعديل مي‌كند و از سويي ديگر با داشتن ويژگي‌هاي ضد‌ميكروبي به صورت غيرمستقيم بر باكتري‌هاي روده اثرگذار است.

کد خبر 358904

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha