مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: سرفه‌های خشک و التهاب‌آور درفصل سرماخوردگی و سرد زمستان می‌تواند برای روزها و هفته‌ها ادامه پیدا کند و آزاردهنده باشد.

سرفه

به گزارش ایسنا، شربت سرفه یکی از انتخاب‌های معمول برای بهبود سرفه‌های خشک و التهاب‌آور است اما شواهد قابل توجهی در مورد تاثیرگذاری این دارو در درمان سرفه‌ وجود ندارد.

بررسی نتایج به دست آمده از چندین مطالعه نشان می‌دهد مصرف شربت سرفه هیچ تاثیر مثبتی ندارد یا دست‌کم نتایج این مطالعات با یکدیگر مغایرت دارد. همچنین ضمانتی وجود ندارد که شربت سرفه برای درمان این عارضه نقشی داشته باشد.

برخی کارشناسان معتقدند می‌توان به جای مصرف شربت سرفه از گزینه‌های درمانی طبیعی و خانگی برای تسکین سرفه‌های آزاردهنده و تحریک‌کننده بهره برد. این روش‌ها نه تنها برای سلامت فرد بهتر هستند بلکه از طعم نامطلوب بیشتر شربت‌ها قابل تحمل‌تر است.

به گزارش مدیکال دیلی در بیشتر مواقع می‌توان سرفه را با روش‌های طبیعی، قابل دسترس و نسبتا کم‌هزینه در خانه درمان کرد که در این مقاله به سه مورد از آنها اشاره شده است:

  • عسل: مصرف مقداری عسل برای درمان سرفه‌های دردسرساز می‌تواند موثر باشد. نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد مصرف کمی عسل پیش از خواب می‌تواند برای درمان سرفه‌های شبانه در کودکان نتیجه‌بخش باشد.
  • شیرین بیان: ترکیب شیمیایی موجود در گیاه شیرین بیان موجب کاهش ورم، ترشحات مخاط و کاهش سرفه می‌شود و حتی مصرف آن می‌تواند مواد شیمیایی موثر در درمان زخم‌ها را در بدن افزایش دهد.

بررسی مرکز پزشکی دانشگاه مریلند نشان می‌دهد که این گیاه، درمان سنتی برای سرفه، آسم و گلودرد است.

  • شکلات: بررسی انجام شده در سال ۲۰۱۲ نشان داد ترکیب "تئوبرومین" موجود در کاکائو می‌تواند در درمان سرفه موثر باشد و لازم است بیمار برای مدت دو هفته روزی دو بار از آن مصرف کند که گاهی درمان زودتر اتفاق می‌افتد.
کد خبر 358810

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha