یکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۳
۰ نفر

در شرایطی که قرار بود فهرست ۱۶ فیلم حاضر در بخش چشم‌انداز و چهره‌های تازه بخش مسابقه سودای سیمرغ روز گذشته معرفی شوند،

سینما

جلسه اعضاي هيأت انتخاب به طول انجاميد و شايد امروز موعد تازه رونمايي از فيلم‌هاي تازه حاضر در بخش‌هاي مختلف جشنواره سي‌و‌پنجم باشد.به گزارش همشهري، تأخير در اطلاع‌رساني ستاد جشنواره باعث شد بازار گمانه‌زني در شبكه‌هاي اجتماعي خيلي زود رونق بگيرد و اعضاي فعال گروه‌هاي سينمايي فهرست‌هاي مورد نظر خود را به‌عنوان فيلم‌هاي بخش چشم‌انداز دست‌به‌دست كنند. هر چند به‌نظر مي‌رسد با موضعگيري كيانوش عياري درباره سرنوشت «كاناپه» بايد قيد حضور او را در اين دوره زد و پرونده فيلم را بسته دانست اما برخي همچنان اميدوارند «بحران كلاه‌گيس» با رايزني درسازمان سينمايي و وزارت ارشاد فروكش كند و كاناپه حداقل يك‌بار در جشنواره به نمايش درآيد.

  • بالا گرفتن بحران كلاه‌گيس

عياري كه به‌نظر مي‌رسد نگران تكرار سرنوشتي تلخ‌تر از «خانه پدري» براي فيلم تازه خود باشد، گفته است: من از ابتدا مي‌دانستم كاناپه براي بخش مسابقه انتخاب نخواهد شد. بازيگران خانم ما روسري به سر ندارند و مي‌دانستم دوستان فيلم را كنار مي‌گذارند. زحماتي كه كشيده‌ام برايم اهميت ندارد... اين در حالي است كه برخي اظهار نظرها به ويژه در دفاع از اقدام عياري در استفاده از كلاه‌گيس به جاي روسري، به جاي كمك به حل مشكل، بر دامنه بحران افزوده است.

  • گزينه‌هاي بخش چشم‌انداز

در محافل غيررسمي اهالي رسانه به ويژه گروه‌هاي سينمايي فعال در تلگرام حرف از اين است كه «شعله‌ور» حميد نعمت‌الله، «دعوتنامه» مهرداد فريد، «يادم تو را فراموش» علي عطشاني، «آزادي به قيد شرط» حسين شهابي، «اتمسفر» مهدي جعفري، «ماجان» رحمان سيفي‌آزاد، «فصل نرگس» نگار آذربايجاني، «امپراتور جهنم» پرويز شيخ‌طادي، «درياچه ماهي» مريم دوستي و «خانه ديگري» بهنوش صادقي از گزينه‌هاي هيأت انتخاب براي حضور در بخش چشم‌انداز هستند. نعمت‌الله كه «رگ خواب» را در بخش مسابقه دارد، طبعا نمي‌تواند با 2فيلم براي كسب سيمرغ‌هاي بلورين رقابت كند و بهترين گزينه براي شعله‌ور او، نمايش در چشم‌انداز است.

  • 5فيلم در سوداي رقابت

از سوي ديگر، گفته مي‌شود «خوب، بد، جلف» پيمان قاسمخاني و «آباجان» هاتف عليمرداني بيشترين بخت را براي پيوستن به جمع 28فيلم حاضر در بخش مسابقه دارند. نخستين تجربه كارگرداني قاسمخاني در سينما از مدت‌ها پيش آماده نمايش است و حتي قرار بود پيش از جشنواره روي پرده برود اما تهيه‌كننده و كارگردان تصميم گرفتند ابتدا بخت خود را در جشنواره بيازمايند و پس از رونمايي از خوب، بد، جلف در مهم‌ترين رويداد سينمايي ايران، آن را براي اكران نوروزي آماده كنند. بخش مسابقه سوداي سيمرغ امسال مي‌تواند حداكثر ميزبان 33فيلم باشد.

  • رقابت 11مستند در فيلم فجر

هيأت انتخاب بخش مستند جشنواره فيلم فجر متشكل از حبيب احمدزاده، محمد تهامي‌نژاد، فرشاد فرشته‌حكمت، لقمان خالدي و سام كلانتري فهرست ۱۱ فيلم راه‌يافته به اين بخش رقابتي را اعلام كرد. بر اين اساس، «صفر تا سكو» به كارگرداني سحر مصيبي و تهيه‌كنندگي مهتاب كرامتي و طهورا ابوالقاسمي، «آبي كمرنگ» آرش لاهوتي، «آوانتاژ» محمد كارت، «بزم رزم» سيدوحيد حسيني، «رئيس‌الوزرا»

به كارگرداني سيدمحمدرضا هاشميان، «ناپديد» فرحناز شريفي به تهيه‌كنندگي احسان رسول‌اف، «فوق ماراتن» سعيد كشاورز، «انحصار ورثه» به كارگرداني محمدعلي شعباني، «متهمين دايره بيستم» به كارگرداني حسام اسلامي، «آهستگي» ياسر خير و «كويرس سوريه كوچك» به كارگرداني سعيد صادقي و تهيه‌كنندگي مرتضي شعباني مستندهاي حاضر در بخش مسابقه سي و پنجمين جشنواره فيلم فجر هستند.

کد خبر 358160

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha