همشهری آنلاین: معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت در مراسم امضای تفاهم‌نامه میان دو وزارتخانه بهداشت و ورزش و جوانان گفت: در راستای تفاهم‌نامه میان دو وزارتخانه، باید دبیرخانه سلامت در وزارت ورزش و جوانان تشکیل و واحد مشاوره ورزشی در مراکز بهداشتی و درمانی نیز ایجاد شود.

سخنرانی دکتر ایازی در مراسم تفاهم نامه

به گزارش وبدا، دکتر سید محمدهادی ایازی با اشاره به افزایش سن امید به زندگی در ایران، بر لزوم تدوین برنامه‌هایی در جهت سلامت جمعیت سالمندان کشور تأکید کرد و گفت: باید تحرک و فعالیت‌های ورزشی سالمندان را افزایش داد.

وي سهم وزارت بهداشت در تامین سلامت جامعه را 25 درصد بیان کرد و ۷۵ درصد دیگر را در اختیار سایر دستگاه‌ها عنوان کرد.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت سلامت از سوی مقام معظم رهبری، گفت: تدوین سند ملی پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر در راستای اجرای این بند از سیاست‌های سلامت می‌باشد.

وی با اشاره به کاهش تحرک در میان زنان افزود: کاهش تحرک و یا در برخی موارد عدم تحرک در میان زنان یکی از چالش‌های حوزه سلامت است که می‌توان با گسترش فضاهای ورزشی برای زنان این مشکل را مرتفع کرد.

معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت با بیان این که در حال حاضر ۷۰۰ هزار بیمار مبتلا به آلزایمر در کشور داریم، گفت: یکی از راه‌های پیشگیری از ابتلا به آلزایمر در سالمندان، تحرک و فعالیت ورزشی است.

کد خبر 358151

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha