همشهری آنلاین: نواف البشیر شیخ قبیله البکاره که از نظام سوریه جدا شده بود به دمشق بازگشت و اعلام کرد که در خدمت بشار اسد رییس جمهور سوریه و کشورش است.

یکی از مهم‌ترین مخالفان بشار اسد به آغوش دولت سوریه بازگشت

به گزارش ايرنا به نقل از پایگاه خبری روزنامه رای الیوم،وی پس از بازگشت در سخنان خود در فرودگاه دمشق با بیان اینکه موضع گیری های قبلی خود را براساس تحلیل های اشتباه اتخاذ کرده گفت او اکنون در خدمت بشار اسد رئیس جمهوری سوریه است و به سوریه بازگشته تا در کنار هموطنان خود در مقابل تروریسم داعشی و النصره و اخوان المسلمین بایستد.

کاربران شبکه های اجتماعی ویدیوی از البشیر در دمشق منتشر کردند که او در آن ارتش سوریه، ایران و روسیه را به خاطر ایفای نقش ارزنده در زمینه مبارزه با تروریسم، اخوان المسلمین و داعش در این کشور ستود.

این روزنامه افزود البشیر ، همچنین یک مصاحبه با شبکه العالم ایران داشته است که براساس گزارش منابع آگاه این مصاحبه در استودیوی این شبکه در تهران انجام شده است.

نواف البشیر در این مصاحبه اعلام کرده که سقوط دولت بشار اسد یعنی انتخاب یک جایگزین و این جایگزین بدون شک داعش و جبهه النصره خواهد بود و سقوط موسسات دولتی سوریه خط قرمزی است که نباید از آن عبور شود.

وی همچنین گفت ایادی بیگانه و خارجی باعث شدند که اعتراض های مسالمت آمیز سوریه به تظاهرات مسلحانه و بحران تمام عیار تبدیل شود که ملت سوریه تاوان آن را پرداخت.

البشیر افزود در حال حضر 800 گروه در سوریه وجود دارد و این یک فاجعه است. هریک از این گروه ها 20 یا 30 شهر و روستا را در اشغال خود داشته و پرچم خود را در آن برافراشته اند و سعودی و قطر و کشورهای دیگر از آنها پشتیبانی می کنند.

نواف البشیر از شخصیت های بارز و صاحب نفوذ در سوریه محسوب می شود و عشیره البکاره از بزرگترین قبایل عربی در سوریه است که امتداد آن به کشورهای عربی مجاور نیز کشیده شده است.

البشیر از پایه گذاران جریان معارض اعلامیه دمشق است که سال 1954 در دیر الزور به دنیا آمد. وی سال 1998 پس از درگذشت پدرش که شیخ قبیله البکاره بود، این منصب را عهده دار شد. در سال های 1988 تا 1992 میلادی نماینده مجلس بود.

کد خبر 357987

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha