همشهری آنلاین: وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که قطع آب آشامیدنی شهر دمشق از سوی تروریست‌ها جنایت جنگی و ضد انسانی است.

سوریه: قطع آب دمشق از سوی تروریست ها جنایت جنگی است

به گزارش ایرنا، وزارت خارجه سوریه در نامه های جداگانه به دبیرکل و رئیس شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد که این اقدام تروریست ها، حلقه ای دیگر از جنایت های ضد بشری و نقض قوانین بین المللی است که آنها به صورت روزانه در شهرهای سوریه مرتکب می شوند.

دراین نامه ها آمده است: گروه های تروریستی که از سوی برخی کشورها 'میانه رو' نامیده می شوند سال 2016 را درحالی به پایان رساندند که در آخرین روزهای آن خط اصلی انتقال آب آشامیدنی پایتخت سوریه را در دو منطقه وادی بردی و چشمه فیجه منفجر کردند.

تروریست ها نه تنها به این اقدام اکتفا نکردند بلکه آب این خط را با گازوئیل و دیگر مواد خطرناک آلوده و آن را به طور کلی از مدار بهره برداری خارج کردند.

اکنون شهر دمشق بیش از 80 درصدمنابع آبی خود را از دست داده است و ادامه این جنایت می تواند 7 میلیون شهروند بویژه کودکان، زنان و اقشار آسیب پذیر را در معرض خطر قرار دهد و تاثیر منفی در تغذیه و سلامتی آن ها داشته باشد.

دولت سوریه براساس وظایف ملی خود تمام امکاناتش را برای جبران این اقدام تروریستی انجام داده و چاه ها و منابع ذخیره را در مدار خدمات رسانی به شهروندان قرار داده است و با این اقدام به تامین کم ترین نیازهای آبی ساکنان دمشق پرداخته است.

دولت سوریه از سکوت جامعه جهانی و بویژه سکوت منافقانه کشورهای مدعی حمایت از حقوق شهروندان سوری ابراز تاسف و اعلام می کند که تلاش های توجیه ناپذیر در سازمان ملل و خارج از آن برای تصویب قطعنامه هایی در حمایت از تروریست ها، به وخیم تر شدن بحران سوریه خواهد انجامید.

سوریه امیدوار است سال جدید، سال بیداری وجدان سازمان های بین المللی و کشورها و سال مجازات حامیان تروریست هایی باشد شهروندان بیگناه را قتل عام و زیرساخت های کشور را تخریب می کنند.

وزارت خارجه سوریه از شورای امنیت و اعضای شازمان ملل خواست این جنایت های تروریستی که شهروندان را هدف قرار داده است را محکوم کنند و دولت سوریه را در تلاش های خود برای بازگرداندن آب آشامیدنی دمشق به وضعیت گذشته یاری کنند.

تروریست های وابسته به جبهه النصره در وادی بردی از 24 دسامبر(4 دیماه) آب آشامیدنی شهر دمشق از چشمه فیجه را قطع کرده اند و آبرسانی در پایتخت سوریه با تانکر انجام می شود.

کد خبر 357840

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha