همشهری آنلاین: جیمز کلاپر رئیس سازمان اطلاعات ملی آمریکا گفت دونالد ترامپ با صحبت‌های خود، عملکرد نهادهای امنیتی کشور را زیر سوال می‌برد.

انتقاد شدید رئیس سازمان اطلاعات ملی آمریکا از ترامپ

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از تارنمای خبری- تحلیلی' بیزینس اینسایدر'، رئیس سازمان اطلاعات ملی آمریکا در نشست مجلس سنا برای بررسی اتهامات وارده به روسیه در پرونده افشای ایمیل های حزب دمکرات، با بیان این مطلب، افزود: ترامپ باید اقدام هکری روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا را بپذیرد.

کلاپر در ادامه یادآور شد: در واقع شک و تردیدهای بیمارگونه ترامپ علیه نهادهای امنیتی به معنای کوچک شمردن این نهادها و تخریب اقدامات آنان است.

رئیس سازمان اطلاعات ملی آمریکا در ادامه مدعی شد: اقدامات هکری روسیه بخشی از یک حمله سازماندهی شده چندوجهی است که با هدف مداخله در فرآیند انتخابات آمریکا صورت پذیرفته است.

این در حالی است که مدیران آژانس ها و نهادهای اطلاعاتی و امنیتی آمریکا دیروز پنجشنبه در نشست مجلس سنا برای بررسی اتهامات وارده به روسیه در پرونده افشای ایمیل های حزب دمکرات، مقام های ارشد روسی را به اخلال در روند انتخابات آمریکا متهم کردند.

در بیانیه مشترکی که در این ارتباط قرائت شد، ادعا شده است: ارزیابی ما این است که تنها بالاترین مقام های روسیه می توانند پشت پرده هک و انتشار اسناد حزب دمکرات در جریان رقابت های انتخابات آمریکا باشند.

در بخش دیگری از این بیانیه ادعا شده است: روسیه یک بازیگر فعال در عرصه سایبری و خطری جدی علیه دولت، ارتش و زیرساخت های دیپلماتیک، تجاری و حیاتی آمریکاست.

«جیمز کلپر» اداره کننده اطلاعات ملی، «مایک راجرز» رئیس آژانس امنیت ملی و «مارسل لتر» معاون وزیر دفاع آمریکا در امور اطلاعاتی افرادی بودند که روز پنجشنبه در این جلسه حاضر شدند و به ارائه گزارش خود پرداختند.

سناتور جان مک کین رئیس کمیته خدمات مسلح سنای آمریکا در ابتدای این نشست که در حضور اعضای این کمیته برگزار شد، تصریح کرد که همه باید نسبت به دخالت های روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هوشیار باشند.

تاکیدها و مواضع ضد روسی جان مک کین و نهادهای امنیتی آمریکا مخالف دیدگاههای دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا است که بارها اعلام کرده، پس از روی کار آمدن در 20 ژانویه 2017 همگرایی با روسیه در مسائل بین المللی را پیش می گیرد و برای بازسازی روابط مسکو و واشنگتن که در دوره دوم ریاست جمهوری باراک اوباما پرتنش شده است، اقدام می کند.

کد خبر 357839

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha