همشهی آنلاین: محسنی اژه‌ای با تاکید مجدد بر اینکه حساب‌های قوه قضائیه شفاف است گفت هر کس که می‌خواهد می‌تواند آن را بیند.

محسنی اژه‌ای

به گزارش خبرنگار قضایی ایرنا، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای روز چهارشنبه در حاشیه همایش تخصصی رؤسای پلیس مبارزه با سرقت سراسر کشور در محل ناجا، افزود: متاسفانه با وجود مبلغ کلان معوقه و گرفتن تسهیلات با پرداخت رشوه و از راه غیر قانونی، استفاده نکردن تسهیلات در جای خود و پرداخت نکردن بدهی بانکی با وجود تمکن مالی، اجازه نداریم أسامی این افراد را اعلام کنیم.

وی با بیان اینکه این افراد به صرف گرفتن تسهیلات و معوق شدن پرداخت قسط، بازداشت نمی‌شوند، ادامه داد: کسی که جرائمش با محاسبه سود و تاخیر بیش از ٦ هزار میلیارد تومان می‌شود و فردی که بالای هزار میلیارد بدهی دارد از جمله دستگیر شدگان در هفته اخیر به شمار می‌آیند.

وی ادامه داد: این افراد مستقیم، وارد نشده‌اند (برای رسیدگی نشدن به پرونده کلان در قوه قضاییه) ا‍بلکه با تحریک کردن دیگران سعی در ایجاد فشار بر قوه قضاییه دارند.

محسنی اژه‌ای درباره فهرست بدهکاران بانکی گفت: ممکن است این افراد، تعدادشان زیاد نباشد اما برخی با تقلب و خلاف قانون، تسهیلات گرفتند و تسهیلات را در مسیر خود هزینه و بدهی را پرداخت نکردند.

وی تصریح کرد: بانک‌ها باید فعال شوند تا این مسائل تکرار نشود و به نیروهای متخلف خود هشدار دهند و به مشتریان دریافت کننده تسهیلات غیرقانونی، بار دیگر تسهیلات ندهند.

سخنگوی قوه قضاییه تاکید کرد: تیغ قوه قضاییه سراغ این بدهکاران بزرگ رفته است.

  • توئیت ایرنا به نقل از رئیس جمهوری درباره شفاف سازی دخل و خرج دولت

معاون اول قوه قضاییه درباره هزینه‌های انتخاباتی گفت: بحث هزینه‌های انتخاباتی مطرح است حرف حساب قوه قضاییه را مطرح می‌کنند که باید بگویم حساب‌های قوه قضاییه شفاف است و هر کسی می‌خواهد می‌تواند ببیند.

وی ادامه داد: تعداد ٢٠٠ نماینده هم این حساب‌ها را مشاهده کردند؛ وزیر اقتصاد هم در جریان بود و قضایا کاملا روشن است.

وی در پاسخ به سوْال خبرنگاری درباره اظهارات ترکان و رئیس جمهوری مبنی بر شفاف سازی هزینه انتخاباتی و همچنین اظهارات بابک زنجانی در دادگاه مبنی بر هزینه کرد انتخابات دوره قبل، افزود: آنچه نقل شده را نمی‌دانم درست است یا نه، اما ایرنا به نقل از رئيس‌جمهور توئیت کرده است که سامانه‌ای تشکیل و در آن، دخل و خرج دولت وارد می‌شود که این خوب است.

وی ادامه داد: جای دیگر مطرح شده است که هزینه‌های انتخاباتی را هم به شرطی مطرح می‌کنیم که هزینه‌های انتخاباتی دوره‌های قبل هم اعلام شود.

معاون اول قوه قضاییه خاطرنشان کرد: این که می‌خواهید اعلام کنید خوب است اما خب، شرط نگذارید.

محسنی اژه ای افزود: آقای ترکان گفت که حاضریم هزینه انتخاباتی را بگوییم، خب این که دیگر شرط گذاشتن ندارد. همان وزیری که بیش از هزار میلیارد تومان سرمایه اش است ، مسئول مالی انتخابات دولت بود.

  • اقدامات انجام شده در پرونده بابک زنجانی بسیار مبسوط است

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سئوالي درباره خبر پیدا شدن مشتری برای سهام اونور ایر ترکیه بابک زنجانی گفت: اقدامات انجام شده در پرونده بابک زنجانی بسیار مبسوط است و اگر فرصت شود در نشست یکشنبه آینده موضوع را باز می‌کنم که قوه قضاییه چه تلاش و جهادی کرده است و برخی دستگاه‌ها آیا وظایف خود را بخوبی انجام داده‌اند یا نه.

وی افزود: اموال بابک زنجانی با زحمت فراوان بسیار زیاد در داخل و خارج شناسایی و ردیابی شد و او وکالت داد ملک را بفروشد. مشتری می‌آید و می‌رود تا الان افراد بسیاری جلو آمدند اما تا اخر نیامدند، چون یا اقساط طولانی و شرایط دراز مدت یا با قیمت پایین خواستند.

  • اعتصاب غذا در زندان، دستوری از خارج برای فشار به قوه قضاییه

محسنی اژه‌ای درباره پرونده آرش صادقی و همسرش ادامه داد: یکی از چیزهای مهم این است که بسیاری از کارها از خارج سرچشمه می‌گیرد و برخی افراد در داخل به آن دامن می‌زنند و همه اینها برای وارد کردن فشار به قوه قضاییه است.

وی ادامه داد: اینها می‌خواهند به قوه قضاییه فشار وارد کنند چون این قوه دارد با آقازاده‌ها مقابله می‌کند و می‌خواهند این قوه به سراغ دیگر آقازاده‌ها نرود.

معاون اول قوه قضاییه خاطرنشان کرد: یکی از این کارها، وادار کردن افراد به اعتصاب غذاست که سازمان زندانها برای اعتراض راهکارهایی دارد اما باید بگویم اگر قصد دارند با فشار داخل و خارج، قوه قضاییه، کاری را تمکین کند به شدت در اشتباه‌اند و قوه قضاییه تسلیم نمي‌شود.

وی با بیان اینکه در فتنه سال ٨٨ شاهد بودیم که برخی در داخل با کمک شیطان اکبر امریکا خواستند انتخابات را باطل کنند، افزود : قوه قضاییه در آن زمان، زیر بار این فشار نرفت.

محسنی اژه‌ای درعین حال گفت: حتما برخی اشکالات وارد است اما بدانند تسلیم فشار، زور و امر خلاف قانون نمی‌شویم.

وی ادامه داد: کسی، اعتصاب کرد و دست از اعتصاب برداشت و الان هم به او مرخصی دادند؛ ضمن اینکه افرادی که اتهام جاسوسی، دزدی و استفاده از موقعیت پدرشان را داشتند هم به مرخصی می‌روند؛ اگر هم اعتراضی به حکم یا رفتار بازجو باشد، این اعتراض، رسیدگی می‌شود؛ اما اگر فشار بر قوه قضاییه باشد، این قوه زیر بار نمی‌رود.

سخنگوی دستگاه قضا در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نشست امروز گفت: نشست‌های ناجا حقیقتا کاربردی و تخصصی است و نشست صوری و نمایشی و بعضا کم فایده و کم بهره نیست.

وی ادامه داد: در ماه‌های پایانی سال هستیم و موضوع دستور کار مدیریت سرقت و مبارزه بهتر با این جرم زشت و بد در جامعه در جهت هم افزایی نیروهای خود و استفاده بهینه از امکانات است.

محسنی اژه‌ای خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که نیروی انتظامی به حق مطرح می‌کند این است که متهمان و مجرمان سرقتی که دستگیر می‌شوند، متاسفانه زود آزاد می شوند یا اینکه مجازات بازدارندگی لازم را ندارد.

وی ادامه داد: افراد شاکی گاهی رضایت می‌دهند و اگر این رضایت از روی میل و رغبت باشد خوب است و جنبه خصوصی قضیه تمام می‌شود.

کد خبر 357743

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha