مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۴
۰ نفر

سازمان بیمه سلامت ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که با توجه به ارسال بخشنامه‌های سازمان بیمه سلامت مبنی ‌بر ضرورت تشکیل پرونده برای انسولین‌های قلمی از اول آذر‌ماه امسال، در راستای کاهش بار مراجعات ادارات کل و رضایتمندی بیمه‌شدگان، تمهیداتی در نرم‌افزار تأیید نسخ دارویی از اول دی‌ماه جاری انجام شده است.

انسولین قلمی

بيمه‌شدگان داراي سابقه دريافت انسولين‌هاي قلمي، در نخستين مراجعه به داروخانه پس از آذر‌ماه 95، امكان اخذ 3 عدد انسولين از داروخانه‌ها را دارند و اين بيمه‌شدگان مي‌توانند 3 عدد انسولين را بدون تشكيل پرونده و حتي با مهر پزشك عمومي فقط براي يك نوبت دريافت كنند. اين امكان به‌مدت 2‌ماه از تاريخ 1/10/95 و صرفا يك‌بار براي هر بيمه شده‌اي كه سابقه مصرف انسولين قلمي دارد، درنظر گرفته شده است.

داروخانه‌ها صرفا درصورت تمايل بيمه‌شده، اقدام به تأييد نسخه و تحويل 3 عدد انسولين قلمي مي‌كنند و در غير اينصورت بيمه‌شده جهت تشكيل پرونده به اداره كل راهنمايي مي‌شود (امكان پرينت پيام در سامانه توسط داروخانه جهت ارائه به بيمه‌شدگان وجود دارد). پس از ارائه مدارك، براي بيمه‌شده پرونده تشكيل مي‌شود. اگر بيمار 3عدد انسولين بدون تشكيل پرونده دريافت كند، از سهميه بيمار كسر خواهد شد. مدارك مورد نياز تشكيل پرونده عبارتند از: جواب آزمايش قند خون ناشتا و قند 2 ساعت پس از غذا و HBA1C، جواب آزمايش‌هاي حداكثر مربوط به 6‌ماه اخير، فرم تكميل‌شده گواهي پزشك متخصص داخلي يا فوق تخصص غدد (فرم مذكور جهت دسترسي بيمه‌شدگان، در سايت ادارات كل بيمه سلامت استان‌ها موجود است) و نسخه تجويز شده توسط پزشك متخصص داخلي يا فوق تخصص غدد. انسولين قلمي تا تاريخ انقضاي پرونده قابل ارائه است.

کد خبر 357696

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha