سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: سعدی و کنفوسیوس دو شاعر و متفکر از سرزمین ایران و چین هستند که اثارشان برای مردم دو کشور آشناست و از اشعار و آثار این دو حکیم بزرگ بر می‌آید که در مشاهده و بررسی جامعه انسانی از یک پایه و اساس مشترک برخوردار بودند که همان محبت و انسان‌دوستی است.

دیدار سعدی با کنفوسیوس در چین

با بررسی آثار سعدی و کنفوسیوس می‌توان مشابهت‌هایی در حوزه‌های انسان‌دوستی و اخلاق، پاسداشت کرامت انسانی و مهرورزی و راست‌کیشی یافت که بر آن تاکید داشته‌اند.

پس از برگزاری همایش دو روزه سعدی و کنفوسیوس در روزهای 29 و 30 فروردین 1395 در شهرکتاب با حضور سعدی‌پژوهان و کنفوسیوس‌پژوهان ایران و چین، ادامه این همایش در روزهای یکشنبه و دوشنبه 19 و 20 دی‌ماه در دانشگاه «خه‌بی» چین برگزار می‌شود.

در این همایش دو روزه از ایران: ضیاء موحد، ابوالقاسم اسماعیل‌پور، مهدی محبتی و علی‌اصغر محمدخانی و ده تن از استادان و صاحب‌نظران چینی نیز درباره‌ی زندگی، آراء و آثار سعدی و کنفوسیوس سخن می‌گویند.

همچنین هیات ایرانی در مدت اقامت خود در پکن با مدیران و اعضای بنیاد کنفوسیوس و انجمن نویسندگان چین و بخش زبان و ادبیات فارسی دانشگاه پکن دیدار و گفت‌و‌گو خواهند داشت و در باب همکاری‌های متقابل در حوزه ادبیات معاصر ایران و چین و ترجمه آثار داستانی و شعر معاصر دو کشور به زبان‌های یکدیگر و برگزاری نشست‌های مشترک نویسندگان و شاعران معاصر ایران و چین برنامه‌ریزی می‌کنند.

همایش سعدی و کنفوسیوس به همت مرکز فرهنگی و بین‌الملل شهر کتاب، مرکز سعدی‌شناسی، دانشگاه خه‌بی چین و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در چین برگزار می‌شود.

کد خبر 357663

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha